یک رسانه لبنانی با اشاره به گذشت 2 سال از جنگ غزه، به بازگویی وضع نامناسب ساکنان این منطقه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان الاخبار در مطلبی با عنوان «دو سال پس از جنگ غزه» نوشته است: به نظر نمی‌رسد که غزه در حال حاضر آماده وارد شدن به جنگ جدیدی باشد، اما مقاومت از هیچ تلاشی برای حمایت از مردم دریغ نمی‌کند.

در این مطلب آمده است: اوضاع غزه معادله دشواری است که اسرائیلی‌ها تحمیل کرده‌اند اما مقاومت چاره‌ای جز آمادگی ندارد. با گذشت 2 سال از جنگ 51 روزه غزه، هنوز زخم‌های ساکنان غزه التیام نیافته است. ساکنان غزه در زمینه برق و بیمارستان و بازسازی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

جامعه بین‌المللی و طرف‌های منطقه‌ای، که ساکنان غزه به آنها امید بسته‌اند، کاری برای ساکنان و رفع مشکلات آنها انجام نداده‌اند.

الاخبار در ادامه می‌نویسد: مصیبت بزرگ امروز غزه، کشورهای عربی هستند که آن را احاطه کرده‌اند؛ به ویژه مصر که جنگی از نوع دیگر علیه ساکنان غزه اعلام کرده است. مصری‌ها با ویران کردن تونل‌های تجاری، علاوه بر تاثیرات سیاسی و اجتماعی که در غزه گذاشته‌اند به مقاومت نیز ضربه زده‌اند.

با این وجود، پرونده جنگ با گذشت دو سال از آخرین جنگ از مجموع سه جنگی که ظرف شش سال رخ داد، گشوده می‌شود. نیمه پر لیوان، پایگاه مستحکمی است که مقاومت با مشارکت همپمانان معروف خود بنا کرده است تا با قدرت بتوان گفت که اسرائیل مجددا نمی تواند گزندی به غزه وارد کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار