سرپرست واحد ذخیره سازی شوریجه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از افزایش 35 درصدی ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه خبرداد.

رحیم وقاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد افزود: پروژه افزایش ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز طبیعی به مخزن شوریجه خانگیران در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیرو تفاهم نامه جهانی آب و هوا و تعهد جمهوری اسلامی ایران به کاهش تولید کربن در این مجتمع آغاز شد.

وی گفت: در این پروژه با بررسی منحنی و تغییر نقطه عملکرد کمپرسورها و تغییر شرایط عملیاتی، شبیه سازی و انجام تست های عملی، تحلیل پارامترهای عملیاتی، با صرف کمترین سرمایه گذاری ظرفیت کمپرسورهای تزریق از سه و نیم میلیون متر مکعب به چهار و هشت دهم میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کرده است.

سرپرست واحد ذخیره سازی شوریجه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تصریح کرد: این مهم باعث تحقق افزایش 35 درصدی ظرفیت واحد شده است.

وقاری گفت: همچنین در این پروژه با کاهش مصرف سوخت توربین ها تا 28 میلیون متر مکعب در هشت ماه فصل تزریق و با توجه به قیمت جهانی گاز مبلغ 100 میلیارد ریال صرفه جویی در بر خواهد داشت.

وی بااشاره به مزایای اجرای این پروژه افزود: تولید پایدار گاز طبیعی در زمستان در پی افزایش تزریق گاز و صیانت از مخازن مستقل گازی کشور، کاهش مصرف قطعات یدکی و کاهش تعمیرات توربوکمپرسورها و صرفه جویی ریالی و ارزی، کاهش آلودگی هوا و محیط زیست از مزایای اجرای طرح می باشد.

سرپرست واحد ذخیره سازی شوریجه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد به میزان تزریق گاز طبیعی به مخزن شوریجه در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه سال 94 مقدار 722 میلیون متر مکعب گاز به مخزن تزریق شده که این آمار در پنج ماهه امسال به بیش از یک میلیارد افزایش یافته است.

وقاری گفت: این مجتمع شامل سه ردیف توربو کمپرسور با ظرفیت توان 10 و نیم میلیون متر مکعب در روز می باشد .

انتهای پیام//م.ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.