سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال:

ادعای وزیر ورزش نسبت به تبانی باشگاه‌ لیگ برتری در کمیته اخلاق برسی می‌شود

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: وزیر ورزش نسبت به تبانی یکی از باشگاه‌های لیگ برتری در بحث انتشار قر‌اردادها ادعایی کرده که ما این ادعا را با جمع آوری مستندات در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال بررسی می کنیم.

ادعای وزیر ورزش نسبت به تبانی یکی از باشگاه‌های لیگ برتری در کمیته اخلاق برسی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فو‌تسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کاظمی سرپرست سازمان لیگ برتر مورد برگزاری نشست امنیتی مدر‌سان یو‌فا و AFC با مسئولان سازمان لیگ و نهادهای امنیتی کشورمان بیان کرد: این جلسه طبق  دستورالعمل های AFCدر مورد پلیس امنیت در ورزشگاه‌ها برگزار شده است. ما باید به سمتی برویم که از نیروهای داوطلب کمک بگیریم و بر اساس الگو گرفتن  نظریه مسئولان یو‌فا وAFC به سمت برویم که نظریه کارشناسی خودمان را طراحی  و اشکا‌لاتمان را برطرف کنیم.

وی افزود: پیش از این جلسه ای با نمایندگان یو‌فا و AFCداشتیم و این نشست در ادامه مباحث قبلی است.

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اتفاقات دیدار پرسپولیس و تراکتور‌سازی در لیگ پانزدهم همزمان با برگزاری نشست های قبلی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با افسران امنیتی یو‌فا، آیا نگران نیستید که همان اتفاقات حاشیه ای در دیدار ایران و قطر اتفاق بیفتد گفت: برای امنیت این بازی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و ما نباید نگران برقراری امنیت در دیدار ایران و قطر باشم.مطمئن باشید با توجه به تجار‌بی که از قبل داریم اتفاق حاشیه ای خاصی در بازی روز پنج شنبه رخ نمی‌دهد.

سرپرست سازمان لیگ درمورد اظهارات وزیر ورزش و جوانان مبنی بر تبانی یکی از باشگاه‌های لیگ برتری در انتشار رقم قرارداد مربیان و بازیکنان خود اظهار کرد: ادعا همیشه وجود دارد اما اینکه در شرایط کنونی بخواهم به این مسئله بپردازم دور از انصاف و اخلاق است. سازمان لیگ در این خصوص تصمیم گیرنده نیست بلکه ما وظیفه داریم همراه با کمیته نظارت مستندات را جمع آوری و برای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارسال کنیم.اگر ‌تخلفی وجود داشته باشد کمیته اخلاق و کمیته انضباطی در مورد آن تصمیم می‌گیرند.

وی در مورد اولتیماتوم باشگاه نفت نسبت به تعهدات خود بیان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال در بحث واگذاری باشگاه نفت ورود کرده به طور قطع اگر این باشگاه به تعهدات خود عمل نکند محدودیتهایی برای نفتی ها در نظر گرفته می‌شود. این محدودیت ها ممکن است در زمینه نقل و انتقال باز‌یکن، کسر امتیاز و حتی ممانعت  بازی  در لیگ برتر باشد. سازمان لیگ مستندات خود را در مورد نفت تکمیل می‌کند و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌دهد. ارکان فدراسیون فوتبال در این مورد تصمیم گیرنده است.

کاظمی در مورد اعتراض باشگاه استقلال نسبت به فسخ نشدن قرارداد لئونا‌ردو پادو‌انی مدافع سپاهان تصریح کرد: در آن مورد باید بررسی‌های لازم انجام شود ممکن باشگاه و باز‌یکن برای جدایی به توافق برسند یا ‌بازیکن از سازمان لیگ تقاضای فسخ قرارداد داشته باشد. اگر این تقاضا قانونی باشد ما آن را به باشگاه ابلاغ می‌کنیم و پس از آن باشگاه اد‌عایش را به سازمان لیگ ارائه می‌دهد. به هرحال پس از جمع آوری مستندات طرفین، بحث را به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال انتقال می‌دهیم . ما بر اساس قانون نقل و انتقالات جلو می‌رویم و طبق قانون اگر پاد‌وانی یا هر با‌زیکن دیگری مستند‌اتشان کامل باشد به آنها اجازه فسخ می‌دهیم.

وی در مورد وضعیت رامین ر‌ضائیان و شکایتی که باشگاه پرسپولیس نسبت به ایشان در گذشته داشته گفت: ر‌ضائیان بر اساس بندی که در قرار‌دادش وجود داشت با باشگاه پرسپولیس فسخ کرده اما اگر این باشگاه و ‌رضائیان به توافق برسند شکایت قبلی ترتیب اثر داده نمی‌شود. در مورد وضعیت این باز‌یکن در ادامه لیگ برای پرسپولیس باید بگویم در حال حاضر فهرست اسامی پرسپولیس را در اختیار ندارم اما اگر جای خالی در لیست سر‌خپوشان وجود داشته باشد ر‌ضائیان مشکلی برای همراهی پرسپولیس در ادامه لیگ ندارد.

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال  در پایان در مورد محل برگزاری دیدار پرسپولیس و تراکتور‌سازی خاطرنشان کرد: باشگاه تراکتو‌رسازی ورزشگاه اختصاصی خود را به عنوان محل دیدار  با پرسپولیس به سازمان لیگ معرفی کرده و در صورتی که شورای تامین آذربایجان شرقی و هیات رئیسه با انتخاب قطعی این ورزشگاه به توافق برسند بازی در محل مذکور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار