جامعه پزشکی در کار گروهی ضعیف عمل می‌کند

رییس نظام پزشکی شهرضا گفت: با توجه به هجمه‌های علیه پزشکان، جامعه پزشکی باید اتحاد بیشتری در دفاع از حقوق خود داشته باشند و تک‌رو عمل نکنند.

دکتر امین روشنی رییس نظام پزشکی شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی ظرفیت های بالایی داشته اما طی چند سال اخیر به علت سیاست‌های موجود از ظرفیت‌های خود به طور کامل استفاده نکرده است؛ گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه صنفی پزشکان، دفاع از حق و حقوق آنان است که در این زمینه به صورت سیستماتیک عمل کرده است.

وی با بیان اینکه نظام پزشکی یک سازمان نیمه دولتی است که بودجه مستقل ندارد؛ افزود: حق عضویتی که از اعضاء گرفته می شود پاسخگوی هزینه ها نیست و سلب اختیار تعرفه گذاری از این سازمان سبب شده است که قدرت اجرایی چندانی در حل مسائل صنفی پزشکان نداشته باشد و همیشه دست به عصا راه برود.

وی با اشاره به این که نظام پزشکی در دفاع از حق و حقوق پزشکان بد عمل نکرده است؛ تصریح کرد: این عملکرد در حد ایده‌آل نبوده و باید خیلی بهتر از این باشد اما باید این مسئله را هم در نظرگرفت که جامعه پزشکی و خود انجمن های علمی تخصصی نیز باید همبستگی و اتحاد بیشتری در دفاع از حقوق پزشکان داشته باشند و به صورت تک‌رو عمل نکنند.

به گفته رییس نظام پزشکی شهرضا هجمه‌هایی که طی چند سال اخیر علیه جامعه پزشکی وجود داشته باعث خدشه‌دار شدن رابطه و اعتماد بین بیمار و پزشک شده است.

امینی ناکارآمد بودن بیمه ها و دو تعرفه‌ای بودن خدمات را مشکل اصلی نظام سلامت عنوان کرد و گفت: عملکرد ضعیف بیمه ها و همچنین تعرفه های متعلق به دو بخش خصوصی و دولتی موجب شده هم پزشکان و هم مردم رضایت کاملی از سیستم بهداشت و درمان نداشته باشند چرا که مردم تصور می کنند بیش از حق خود پرداخت می‌کنند و پزشکان هم بر این باورند حق و حقوق خود را کامل و به موقع دریافت نمی‌کنند.

وی یادآور شد: تا زمانی که 70 درصد هزینه ها از جیب مردم پرداخت شود و اختلاف دستمزد نیز در بین جامعه پزشکی بالا باشد، این نارضایتی ها ادامه خواهد داشت و نظام پزشکی نمی‌تواند کار چندانی در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار