ارائه آثار، آیین و سنت های خود به جوامع و ملت های دیگر مستلزم آشنایی و ارتباط بیش تر با زبان و ادبیات جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به این که اساس توسعه در فرهنگ و جامعه ایرانی انسان است گفت: ارائه آثار، آیین و سنت های خود به جوامع و ملت های دیگر مستلزم آشنایی و ارتباط بیش تر با زبان و ادبیات جهان است.

همایون قنواتی در آیین بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری شوشتر اظهار کرد: اساس توسعه در فرهنگ و جامعه ایرانی انسان است، زیرا که انسان که توانسته فضایی برای زیستن و گفت و گو بوجود آورد.

وی تصریح کرد: زبان علم در همه جای دنیا یکسان است، اما زبان فرهنگ، زبانی است که در هر جامعه و در هر انسانی متفاوت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در حوزه فرهنگی اختلاف نظر و دیدگاه وجود دارد افزود: آنچه به ما کمک می کند در کنار هم قرار بگیریم این است که فضایی برای گفت و گو و ارائه نظرات برای خود ایجاد کنیم که خوشبختانه این مهم در شهرستان شوشتر به وجود آمده است.

 وی اذعان داشت: آثار موجود در شهرستان شوشتر نشان دهنده این است که مردم این شهرستان با وجود عقاید و نظرات متفاوت زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته اند.

قنواتی با اشاره به لزوم ارتباط بیش تر با مردم، تفکرات و اعتقادات آن ها یاد آور شد: برای این که بتوانیم آثار، آیین و سنت های خود را به جوامع و ملت های دیگر ارائه دهیم باید تحقیقات انجام دهیم و آن ها را به زبان امروزی فرهنگ و هنر، زبانی که برای همه ملت ها مورد توجه و قابل فهم باشد ترجمه کنیم. که این خود مستلزم آشنایی و ارتباط بیش تر با زبان و ادبیات جهان است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.