آخرین وضعیت انتقال رشته‌ روان شناسی بالينی به وزارت بهداشت

رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت تبعات گوناگونی از جمله بلاتکلیفی استادان، دانشکده ها و دانشجویان این رشته را به دنبال دارد.

علی فتحی آشتیانی رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اخیرا جلسه ای به منظور تعیین اعضای کمیته تصمیم گیری مبنی بر بررسی تعلق رشته روانشناسی به وزارت علوم یا بهداشت با حضور متخصصان و مسولان دو وزارتخانه، در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

وی افزود: طی این جلسه بعد از کاندید شدن چند تن از متخصصان، درنهایت سه نفر از هر وزارتخانه برای تشکیل کمیته تصمیم گیری انتخاب شدند.

رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، تصریح کرد: در این میان هر دو وزارت به منظور کاهش پیامدهای ممکن برای دانشجویان درحال تحصیل، پیشنهاداتی را ارائه کردند.

به اعتقاد فتحی آشتیانی، در صورت اتخاذ هرگونه تصمیم، دانشکده ها، استادان و دانشجویان رشته روانشناسی با بلاتکلیفی و مشکلات زیادی مواجه می شوند.

وی با اظهار نظر در مورد واگذاری رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم به بهداشت، گفت: این احتمال وجود دارد که برنامه ها و سرفصل های درسی هر دو وزارت به صورت مشترک در دانشگاه ها ارائه شود و از امکانات، فضاهای آموزشی و دانشگاههای مربوط به وزارت خانه ها،  بیمارستانها و موسسات کارورزی یکدیگر بهره مند شوند.

رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول با بیان اینکه جابجایی رشته روانشناسی بالینی ابعاد گوناگونی را در بر می گیرد، افزود: اجرایی کردن این واگذاری باید با ظرافت و دقت زیادی اجرا شود لذا عملیاتی شدن آن، زمانبر است.

وی در خصوص بلاتکلیفی دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان ورودی سال تحصیلی 96-95 یادآور شد: این قانون شامل حال دانشجویان ورودی امسال یا سالهای گذشته نمی شود و فارغ التحصیلان درصورت واگذاری این رشته به وزارت بهداشت نهایتا باید مجوز اشتغال خود را از نظام روانشناسی و مشاوره دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار