استارت ایرانی ها برای حضور در مسابقات 2017 آرژانتین/ استعداد یابی کایت بوردینگ نیمه دوم شهریور برگزار می شود

برای توسعه کایت بوردینگ ایران استعدادیابی انجام شده و ورزشکاران پس از گذراندن دوره های مختلف در نیمه دوم شهریور برای حضور در مسابقات 2017 بویرس آیرس انتخاب می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان کایت بوردینگ که در ابتدا ورزشی آبی ناشناخته بود، حالا دارای یک و نیم میلیون ورزشکار حرفه ای در سطح دنیا است که در این رشته فعالیت می کنند این رشته دارای مسابقات جهانی است که به همین واسطه پس از رایزنی های مداوم قرار شد که از سال 2020 جزو رشته های ورزشی حاضر در المپیک قرار بگیرد.
 
با توجه به جذابیت هایی که این رشته ورزشی دارد هنوز در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده است.
کایت بوردینگ توسط ورزشکارانی در رشته پاراگلایدر فعالیت می کردند راه اندازی شد که تا کنون به یکی از تفریحات جذابی تبدیل شده است و در نواحی جنوب و شمال کشور فعال است و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. 
 
کایت بوردینگ علاوه بر جذابیت و هیجانی که دارد وسایل تمرینی اش برعکس سایر رشته های ورزشی آبی به راحتی قابل حمل است و به خاطر اینکه به تازگی راه اندازی شده است در شمال و جنوب کشور استعداد یابی برای این رشته صورت گرفته است.
 
در این خصوص با حمید شمالی رئیس انجمن کایت بوردینگ فدراسیون قایقرانی مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:در فصلی به سر می بریم که شرایط آب و هوایی برای تمرین در این رشته نامناسب است زیرا کاهش باد موجب می شود که نتوانیم فعالیتی داشته باشیم اما از نیمه 15 شهریور ماه برنامه ریزی های انجام شده را برای توسعه و رشد کایت بوردینگ در ایران عملی خواهیم کرد.
 
وی افزود:برای تمرکز بیشتر روی کایت بوردینگ دوره های مربیگری و کارگاه های آموزشی با حضور مربیان بومی استان ها به منظور آشنایی با تکنیک های جدید برگزار می کنیم و مربی آموزشی در این دوره از فدراسیون جهانی به زودی به کشور می آید تا به مربیان بومی آموزشهای جدید را بدهد.
 
شمالی در ادامه تاکید کرد: استعداد یابی ها در بوشهر،بندر عباس (بندر لنگه و قشم) و هرمزگان و جزیره کیش انجام شده و قرار است سال آینده در سایر استان ها این رشته را  توسعه دهیم اما یکی از برنامه هایی که پیگیر آن هستیم افزایش مربیان بومی مقیم استان ها برای بانوان و آقایان است.
 
رئیس انجمن کایت بوردینگ فدراسیون قایقرانی تصریح کرد:باید استعدادیابی را در سطح دایروی در استان ها آموزش بدهیم تا برای حضور در مسابقات بویرس آیرس که برای نوجوانان المپیکی برگزار می شود در بخش سرعت ورزشکار آماده کنیم.
 
وی تاکید کرد:ورزشکاران ابتدا باید در دوره TTR شرکت کنند سپس در دوره آموزشی IOC که توسط فدراسیون جهانی پذیرفته شده است شرکت کنند و به سطوح بالاتر برسند و ما قصد داریم به منظور حضور در مسابقات 2017 بویرس آیرس  ابتدا باید در کلاس SOIL این رشته شرکت کنیم تا به بخش های بالاتر برسیم.
 
شمالی در خصوص تیم ملی کایت بوردینگ بیان کرد:اواخر سال 95 تیم ملی کایت بوردینگ کشور را می بندیم و در سال 96 به توسعه زیر ساختهای این رشته می پردازیم تا برای حضور در المپیک 2020 آماده شویم.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار