علی عسکر لعلی کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان و مدرس بین المللی فیفا با انتشار پستی در صفحه فیس بوکش از فوتبال افغانستان و تیم ملی خداحافظی کرد.

فوری: خداحافظی علی عسکر لعلی از فوتبال افغانستان و تیم ملیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،علی عسکر لعلی کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان و مدرس بین المللی فیفا با انتشار پستی در صفحه فیس بوکش از فوتبال افغانستان و تیم ملی خداحافظی کرد.

آقای لعلی بی توجهی های فدراسیون فوتبال افغانستان به تیم ملی و تمامی برنامه های انکشافی فوتبال افغانستان را از مهم ترن دلایل خداحافظی اش ذکر کرده است.

متن و عکس علی عسکر لعلی در صفحه فیس بوکش :

خدا حافظ فوتبال افغانستان!

به امید بازگشت به زودی و با اطمینان به اینکه به رکودی که به ویژه در یک سال اخیر در فوتبال کشور حکمفرما است خاتمه ببخشیم.

درست ۸ سال ازین عکس می گذرد. جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال افغانستان که در آن طرح پیشنهاد من برای ایجاد لیگ سراسری که سه سال را در بر می گرفت از طرف حاضرین در آن مجمع با اکثریت آرا پذیرفته شد.

 این برنامه قرار بود در سال ۲۰۰۹ آغاز و در اخیر سال ۲۰۱۱ به پایان برسد. از سال ۲۰۱۲ به بعد نیز قرار بر این بود که دو لیگ به نام های لیگ اول و لیگ دوم برتر ایجاد گردد. در این لیگ ها باشگاه های موجود در فوتبال کشور نقش اساسی را ایفا می کردند و زمینهٌ رشد و به وجود آمدن باشگاه های معیاری نیز میسر می شد. تمویل برنامه سه ساله را کابل بانک وقت به عهده گرفته بود و بعد از سال سوم لیگ برتر خودکفا می گردید.

این مثالی از برنامه های است که مانند برنامه های دیگری چون پلان بهتر سازی ساختار های فدراسیون فوتبال که در سال ۲۰۱۴ توسط کلاوس اشترک طرح ریزی شده و به اختیار فدراسیون قرارگرفت، طرح بهتر سازی سیستم تدریسی فدراسیون که توسط آقای صالح ریخته شد، برنامه کشف، رشد و تحت پوشش گرفتن استعداد های جوان و نخبه کشور که در سال ۲۰۱۵ توسط سلاون اسکلیجیج برنامه ریزی و به فدراسیون پیشکش گردید،

برنامه ایجاد اکادمی فوتبال با طرح روشن که یک سال قبل به فدراسیون فوتبال افغانستان از طرف من پیشنهاد شد و بالاخره بهتر سازی ساختار های فوتبال جوانان که آقای شگرت با برنامه روشن در نظر دارد و دیگر برنامه های بزرگ و کوچک که ضامن رشد سراسری فوتبال می باشند و از طرف فدراسیون فوتبال افغانستان نادیده گرفته می شوند با عث رکود بزرگ در فوتبال افغانستان به خصوص در رشد فوتبال جوانان و نوجوانان شده است.

همه دوستان شاهد لغو برنامه های تیم ملی جهت آمادگی برای مسابقات دور سوم مقدماتی جام ملت های آسیا، فرستادن تیم جوانان از طریق زمین برای مسابقات جوانان مرکز آسیا و لغو مسابقات تیم های جوانان و نو جوانان درین اواخر استند که همه به بهانه نداشتن پول صورت می گیرند.

مربیان تیم ملی ناگزیر استند که به خاطر نتیجه قناعت بخش در سطح بین المللی فقط و فقط از بازیکنان که در خارج از کشور بازی می کنند استفاده کنند که از یک طرف انگیزه را در بین بازیکنان داخل کشور از بین برده است و از جانب دیگر مربیان خود در معرض انتقاد شدید علاقمندان فوتبال قرار دارند که فکر می کنند حق بازیکنان داخل کشور تلف می گردد. زمینه بلند بردن این نارضایتی ها زمانی مساعدتر می گردد که فدراسیون فوتبال قادر نیست که برای سر مربی فوتبال کشور ویزه تهیه ببیند که او از بازیکنان داخلی در تورنمنت روشن دیدن نماید.

همه می دانند که آقای پیتر شگرت سه روز متوالی برای پرواز عازم میدان هوایی گردید که متاسفانه به خاطر نداشتن ویزه نتوانست پرواز کند.

امیدوار استم که انتخابات آینده که در همین زودی ها باید برگزار گردد تغییرات لازم را در ساختار های فدراسیون فوتبال کشوربه وجود آورد تا زمینه های همکاری بنده و ظرفیت های دیگر فوتبال کشور دوباره میسر گردیده و شگوفایی فوتبال، محبوب ترین ورزش کشور را شاهد باشیم. من درین راستا از هیچگونه کوششی دریغ نخواهم کرد و فعالیت های لازم را به زودی آغاز می کنم.

در اخیر پیروزی شیران خراسان در بازی مقابل لبنان و مالیزی را از بارگاه خالق توانا استدعا دارم و مطمین استم که بازیکنان و کدر رهبری تیم دوست داشتنی ما از توانایی لازم برای راه یافتن به جام ملت های آسیا برخوردار می باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، فوتبال ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.