در مراسمی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی نخستین کتابخانه روستایی در بخش کوهسرخ کاشمر افتتاح شد.

افتتاح نخستین کتابخانه روستایی در بخش کوهسرخ کاشمربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،، در آئین افتتاح این کتابخانه که مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، فرماندار، جمعی از مسئولان و خیرین و اهالی روستای اوندر حضور داشتند، کتابخانه شهید سلیمان نژاد که با پی گیری مستمر انجمن خیرین کتابخانه ساز و با همت و همراهی دهیاری، بسیج سازندگی و کمک های خیرین احداث و تجهیز شده بود به بهره برداری رسید.

رئیس اداره کتابخانه های کاشمر در آئین بهره برداری از این کتابخانه به عنوان سومین کتابخانه روستایی در سطح شهرستان کاشمر اظهار داشت: این کتابخانه در زمینی به مساحت 300 متر مربع و زیربنای 150 متر مربع با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال احداث و تجهیز شده است.

محمد رضا بدیع زادگان با بیان این که این کتابخانه به صورت نهادی و با جذب یک کتابدار بومی به اهالی روستا خدمات ارائه می دهد خاطر نشان کرد: این کتابخانه با دو سال مطالعه خواهر و برادر و بخش کودک و نوجوان با داشتن 2 هزار و 200 نسخ کتاب جمعیت 4 هزار نفری روستای محروم اوندر و روستاهای اطراف را پوشش می دهد.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با تقدیر از توجه مردم روستا به موضوع کتابخوانی که منجر به پی گیری مسئولان در راه اندازی این کتابخانه شد گفت: قطعا در کشوری که قلم در آن ارزش داشته باشد تن به دیکتاتوری نمی دهد و کشوری که در آن کتاب و کتابخوان وجود داشته باشد مملکت آزادی است.

محمد حسن فرهادی با بیان این که کتاب الگوی اندیشه سازی در جامعه است ابراز داشت: جا دارد از مجموعه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و انجمن خیرین کتابخانه ساز که با اقدامات و فعالیت های چمشگیر توانسته اند در سه سال اخیر تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان را با افزایش 2 برابری به 14 باب ارتقاء دهند تقدیر کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز با ابراز خرسندی را راه اندازی و فعالیت کتابخانه های عمومی در نقاط روستایی گفت: توسعه و ترویج کتاب، کتابخانه و کتابخوانی اقدامی ارزشمند در راستای برطرف کردن نیاز مردم جامعه است.

اکبری با بیان این که توسعه و گسترش کتابخانه ها در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی در گرو مشارکت و کمک های خیرین است خاطر نشان کرد: فعالیت و تلاشی که خیرین در این حوزه انجام می دهند قابل تقدیر است؛ لذا باید خبرنگاران و رسانه ها با ترویج فرهنگ خداپسندانه خیرین زمینه را برای تشویق دیگران برای کمک به این حوزه فراهم کنند.

انتهای پیام//ه.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.