قزوین؛

راه اندازی دوباره شورای حقوق و دستمزد

معاون حقوقی رییس جمهور از راه اندازی مجدد شورای حقوق و دستمزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام مجید انصاری در نشست با خبرنگاران قزوین گفت: این شورا پس از  تعطیلی مجدد راه اندازی شده است و از این پس همه مصوبات دستگاه ها باید به شورای حقوق و دستمزد ارسال شود و برای دریافت حقوق مقامات سیاسی نیز سقف تعیین شده است.

معاون رییس جمهور ، دولت را در مبارزه با مفسدان اقتصادی  جدی دانست و گفت:  دولت در این زمینه با کسی تعارف ندارد.

وی افزود: ستاد مبارزه با مفاصد اقتصادی از همان ابتدای دولت با مشارکت نمایندگانی از ۲ مجلس و قوه قضائیه  راه اندازی و دولت در مسئله مبارزه با مفاسد با جدیت وارد عمل شد.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: بخش قابل توجهی از برداشت های غیر قانونی به حساب خزانه دولت بازگردانده شده است و سایر پرونده های موجود در حال بررسی است.

معاون حقوقی رییس جمهور درباره لغو کنسرت ها هم گفت: رئیس جمهوری با صراحت و شفافیت نظر خود را در این باره اعلام کردند.
 
وی اضافه کرد: در کشور ما قانون حکمفرما است و اگر کنسرتی مجوز قانونی دریافت کند، نمی توان جلوی اجرای آن را گرفت.

حجت الاسلام انصاری درباره میزان مالی دعواهای اقامه شده له و علیه کشورمان در محاکم قضائی گفت: تاکنون 50 میلیارد دلار خارجی ها علیه ما اقامه دعوا کرده اند و به همین میزان هم دولت جمهوری اسلامی ایران علیه طرف های خارجی  اقامه دعوا کرده است.

معاون حقوقی رییس جمهور  با بیان اینکه برجام وتحریم ها قابل برگشت به قبل نیست و آمریکا و دولت ها موضع قدرت مند ایران را می دانند افزود:  ما هیچ نگرانی از بازگشت به قبل نداریم اما نمی توان وجود کشورهای بدعهد را نیز نادیده گرفت.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه همچنین از سامانه جدید مالیاتی با هدف کاهش مشکلات و جلوگیری از فرار مالیاتی خبر داد و گفت: سامانه جدید مالیاتی مستقر شده است که به زودی راه اندازی می شود.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: براساس این سامانه جدید ارتباط بین مودی و ممیز مالیاتی قطع می شود و همه دارایی های مشمول مالیاتی به طور سیستماتیک وارد این سامانه خواهد شد.

معاون رییس جمهور ، کنترل مبادی ورودی  و استقرار سامانه شناسایی کالا ، کد گذاری کالا و ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که بتواند کالا را از مبدا تا مقصد کنترل کند را از جمله اقدامات دلوت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد.

حجت الاسلام انصاری افزود: برخی از این سیستمها به جریان افتاده است و با اتصال سامانه گمرک ، سامانه مالیاتی ، حمل و نقل ، بانک مرکزی و بانکهای دیگر کشور به یکدیگر زمینه بروز مفاسد  کمتر خواهد شد.

معاون حقوقی ریس جمهور  همچنین با اشاره به کاهش قاچاق کالا به کشور افزود:  میزان ورود قاچاق کالا به کشور از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار  کاهش یافته است و پیش بینی میشود با استقرار سامانه گمرکی و اجرای قانون این میزان بسیار کمتر شود.

معاون حقوقی ریس جمهور در ادامه از اجرایی شده آیین نامه قانون قاچاق کالا در دولت خبر داد و افزود:  با اجرایی شده این ایین نامه ها که ابلاغ شده است زمینه ورود کالاهای قاچاق هم کاهش می یابد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار