نماینده مردم تهران ضمن اعتراض به تذکر کوهکن گفت: هر نماینده‌ای آزاد است در هر مورد هر مسئله داخلی و خارجی اظهارنظر کند.

کواکبیان: تذکر کوهکن به نایب رئیس مجلس وارد نبود/نمایندگان آزادند در مورد هر مسئله‌ای اظهارنظر کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی اخطاری در صحن علنی امروز خطاب به رئیس مجلس گفت: اخطار بنده اصل 84 قانون اساسی است که بیان می‌کند هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند.

وی تصریح کرد: تذکری که کوهکن در ارتباط با نامه مطهری به پورمحمدی بیان داشت، به هیچ وجه وارد نبود. علی مطهری هم به صورت شخصی می‌تواند اظهار نظر کند و هم بر اساس نماینده بودن.

کواکبیان خطاب به مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را بر عهده گرفته بود، گفت: بنده نیز قبول ندارم که آن فایل صوتی در این شرایط منتشر شد اما به هر حال اینکه بخواهیم خفقان ایجاد کرده و نگذاریم کسی اظهارنظر کند کار درستی نیست و بدتر از آن اینکه یکی از نمایندگان در صحن شعاری را داد که بسیار بد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار داشت: بنده نمی‌خواهم این شعار را تکرار کنم زیرا در شأن مجلس نیست، آن زمانی که باهنر نایب رئیس مجلس بود در مورد زمین و زمان و عالم و آدم اظهار نظر می‌کرد.

کواکبیان در ادامه بر اساس تذکری نیز بیان داشت: ما بر اساس آیین‌نامه داخلی که پنج نفر از نمایندگان می‌توانند فراکسیونی تأسیس کنند، ما 120 نفر از نمایندگان برای تأسیس فراکسیون دفاع از منافع ملی و دیپلماسی نامه‌ای به هیأت رئیسه دادیم که جلوی آن گرفته شده و در مورد بحث مربوط به سوال هم نمی‌دانم چرا شانس نداریم و سوالمان در دستور قرار نمی‌گیرد.

مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار کواکبیان گفت: اعضای هیأت رئیسه از جمله نواب رئیس می‌توانند در زمان اداره جلسه ملاحظاتی داشته باشند و به طور آزاد به عنوان یک شخصیت حقیقی نیز آزادند تا مصاحبه‌ انجام داده و حرف خود را بیان کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار