فرصت‌های زیادی را از دست دادیم/ بدون حمایت مجلس بحث کسری بیمه ها امکان پذیر نیست

وزیر بهداشت گفت: با حمایت نمایندگان مجلس 10 درصد از اعتبار یارانه ها به کسری بیمه ها تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم بیست و یکمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی که صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به تلاش مدیران ارشد در طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: مدیران دانشگاهها تلاش زیادی در جهت اجرای طرح تحول سلامت کرده اند تا درد و الام مردم کاهش یابد و کارنامه این افراد مورد اعتماد نمایندگان مجلس و مردم است.

وی بیان کرد: مدیران دانشگاهها با قصد کسب رضایت خدا و مردم پا به این عرصه گذاشته و بدون حمایت مجلس بحث کسری بیمه ها امکان پذیر نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای کسری بیمه ها تصویب یک درصد از اعتبارمالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد از اعتبار یارانه ها به صورت قانونی کمک بزرگی به وزارت بهداشت کرد.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس تصویب برنامه ششم بوده و این اولین برنامه مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است و من اطلاع دارم نمایندگان مجلس مانند سابق، دغدغه‌ها را در قانون پیاده می‌کنند .

هاشمی عنوان کرد: سلامت مردم صرفا بر عهده وزارت بهداشت نبوده و همه دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر این مقوله مهم را اجرایی کنند. 

هاشمی با بیان اینکه بحث منابع مالی طرح تحول سلامت یک مسئله جدی است، افزود: بخشی از منابع و اعتبار مد نظر بابت طرح تحول سلامت به مالیات وصل است که متاسفانه امروزه مشکلاتی از قبیل تخصیص اعتبار از مالیات، برداشت پول از خزانه و اخیرا مقوله بانک مرکزی به این مسائل اضافه شده است.

وی اذعان داشت: تصمیم گیری‌های خوبی برای منابع مالی پایدار بخش بیمه‌ها در طی 10 سال گذشته به خاطر برخی از رودبایستی‌ها صورت نگرفته لذا امیدوارم این مسئله در دولت فعلی برطرف شود.

هاشمی ادامه داد:‌ اختلافات سبب مظلوم ماندن طرح‌های نظام سلامت و حقوق مردم شده و پیشنهاد من به مجلس این است که بخشی از هزینه‌ها را به سازمان‌های دولتی و بیمارستان‌ها منتقل کند و ما به عنوان سازمان ارائه کننده خدمت بر این منابع مدیریت کنیم و کلا بحث‌های مالی را به وزارت بهداشت اعطا کنند. 

هاشمی اظهار کرد: منابع طرح تحول سلامت در 3 سال گذشته دچار مشکلاتی شده بود و ما در این مدت فرصت‌های بسیاری از دست دادیم. 

وی تصریح کرد: قوانین کافی و مناسبی برای رسیدگی به تخلفاتی که منجر به ارائه خدمت شده کافی نیست و من پیشنهاد می‌کنم که مجلس قوانین محکمی را به تصویب برساند. 

در ادامه‌ این مراسم نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ اکنون به عنوان رییس کمیسیون بهداشت برای هماهنگ کردن وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس در اجرای طرح‌های مختلف سلامت تلاش می کنم.

وی بیان کرد: در آموزش دانشجویان پزشکی باید بیشترین دقت انجام شود زیرا این افراد مسئولان آینده نظام سلامت کشورمان هستند.

نوبخت ادامه داد:‌ در بحث آلودگی هوای استان‌ها، برای استانداردسازی اسیدهای موجود در هوا و یا تحقیق برای پارازیت‌ها هنوز دستورالعمل خاص و جدی به سازمان‌ها ارائه نشده و این کار باید به خاطر سلامت مردم و کشور هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار