رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۱۴۱۶ درخواست سفارش کالا توسط تجار داخلی در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نادر میرشکار گفت: از سال 92 تاکنون تعداد  یک هزار و 416 درخواست سفارش کالا به ارزش 595 میلیون دلار توسط تجار داخلی توسط سازمان صنعت و معدن تجارت به ثبت رسیده است.

رئیس صنعت و معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ثبت سفارش به معنای واردات کالا نیست و در این مرحله تجار تنها فرم‌های درخواست را تکمیل می‌کنند و در پایان تنها برخی از این سفارشات منجر به واردات می‌شود. 

وی افزود: اقلام عمده ثبت شده شامل برنج، کنجد، مواداولیه سموم کشاورزی، لوازم خانگی، لنچ چوبی، انبه و پارچه از کشورهای پاکستان، هندوستان، چین، امارات متحده عربی، ترکیه است. 

میرشکار با اشاره به ظرفیت‌های بخش معدن در استان تصریح کرد: بخش معدن به واسطه بالا بودن هزینه‌های حمل‌ونقل و لزوم ایجاد زنجیره ارزش در طول استخراج تا حلقه‌های پایانی زنجیره و عدم توان جابه‌جایی معدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

رئیس صنعت و معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون 138 معدن فعال و غیرفعال در استان وجود دارد که شامل معادن طلا، آهن، مس، مرمر، تراورتن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ گچ و آنتیموان می‌شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: ثبت ، درخواست ، سفارش ، کشورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار