کرمان؛

امضاءتفاهم نامه خرید و اهدای آثار استاد صنعتی

تفاهم نامه خرید و اهدای آثار زنده یاد استاد سید علی اکبر صنعتی و استاد علی خالقی با حضور معاون رییس جمهور در موزه هنرهای معاصر کرمان امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛این مراسم شامگاه شنبه با حضور مسعود سلطانی فر، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان در محل این موزه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: این مراسم اقدام شایسته و قابل تقدیری است که توسط استاد علی خالقی هنرمند پیشکسوت کرمان انجام می شود.

محمدرضا علیزاده افزود: این استاد تصمیم گرفتند 28 اثر نقاشی، شامل 17 اثر مربوط به خودشان و 11 اثر مربوط به استاد سید علی اکبر صنعتی را که در اختیار ایشان است، به موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان اهدا کنند.

وی از اهداء مبلغ یک میلیارد ریال در مقابل اقدام شایسته و بزرگ به استاد خالقی به پاس این اقدام و حمایت استاندار و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

علیزاده با اشاره به اینکه موزه هنرهای صنعتی کرمان یکی از موزه های غنی کشور و استان است، خاطر نشان کرد: در دوره های مختلف آثاری از جمله آثار و لوازم شخصی سهراب سپهری و هنرمندان خارجی به این موزه هدیه شده است.

وی از بازدید3 هزار نفر بازدید کننده داخلی و خارجی طی پنج ماهه نخست امسال از این مکان خبرداد وگفت: زنده یاد سید علی اکبر صنعتی کرمانی هنرمند نقاش و مجسمه ساز معاصر است که طی چند دهه فعالیت هنری بیش از 2 هزار تابلوی رنگ و روغن، آبرنگ، موزاییک از سنگ و حدود ۴۰۰ مجسمه پدید آورد و در دو موزه به نام وی در کرمان و تهران و سایر موزه های داخل و خارج از کشور و مجموعه های خصوصی نگهداری می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار