سه پروژه گازرسانی و بازارچه خوداشتغالی بانوان آبادان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دبیر کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان  در آئین افتتاح بازارچه خوداشتغالی بانوان در محل خیابان دبستان که با حضور خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: این بازارچه در مساحتی معادل ۳۵۰ مترمربع فعالیت خود را از اوایل سال ۹۲ آغاز کرد، اما به دلیل اجبار بانوان برای عرضه محصولاتشان به طور فشرده و در کنار یکدیگر که ناشی از عدم تفکیک بخشهای مختف این بازارچه و سبب ایجاد مشکل برای آنان شده بود، تصمیم به تغییر شکل این بازارچه گرفته شد.

مهسا سادات محسن فر افزود: علاوه بر آن فضایی برای استفاده بانوان از امکان فراگیری آموزشهای مختلف به طور تفکیکی و با هدف کیفی سازی تولیدات وجود نداشت.

وی گفت: به منظور بهره مندی ضابطه مند بانوان از امکانات این بازارچه به رغم اختلاف سلیقه های مختلف، با رایزنی های انجام شده از طریق فرماندار آبادان در خصوص بهسازی و تفکیک بازار در قالب ساخت غرفه های مجزا تصمیم گیری شد.

دبیر کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان تصریح کرد: این بازار به عنوان پایلوت در سطح استان خوزستان و تکرار نشدنی است.محسن فر گفت: برای بهسازی و تفکیک بازار در قالب ساخت ۳۷ غرفه مجزا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان (امکانات محلی) هزینه شده است.

وی افزود: غرفه ها در دو سایز هفت و چهار متری هستند که با توجه به نوع محصولات تولیدی بانوان این غرفه ها به آنان تحویل می شود.

دبیر کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان گفت: در فاز دوم و در بخش انتهایی، موقعیتی برای توسعه بازارچه به تعداد ۱۰ غرفه دیگر وجود دارد.

در ادامه این مراسم همچنین از سه پروژه گازرسانی در شهرستان آبادان بهره برداری شد.

این پروژه ها شامل ۱۳ کیلومتر شبکه گاز رسانی پراکنده آبادان مربوط به منازل پتروشیمی، کارکنان سپاه و منازل تعاونی شهرداری با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال، ۴۸ کیلومتر شبکه گاز به همراه واگذاری یک هزار و ۸۰۰ انشعاب در روستاهای حسن حکیم، رستمیه، درویشیه و طاها با صرف اعتبار ۶۲ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال و ۱۳ کیلومتر شبکه گاز فاز ۱۹ آبادان مربوط به منطقه علوانیه و شهرک دریا با هزینه کرد اعتباری معادل ۸ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال بود که با حضور مسئولان استانی و محلی و به طور نمادین در منطقه علوانیه به بهره برداری رسیدند.

با اجرای ۱۳ کیلومتر شبکه گاز فاز ۱۹ آبادان دو هزار و ۵۰۰ خانوار ساکن در منطقه علوانیه از نعمت گاز بهره مند می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.