درخواست جمهوری چک و مجارستان برای تشکیل ارتش مشترک اروپایی

سران جمهوری چک و مجارستان، خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بی بی سی؛ سران جمهوری چک و مجارستان پیش از دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ورشو خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی شدند.

«ویکتور اوربان،» نخست ‌وزیر مجارستان اظهار کرد باید اولویت را به امنیت داد و به همین منظور خواهان تشکیل ارتش مشترک اروپایی شده است.

بوهوسلاو سوبوتکا، نخست‌وزیر جمهوری چک نیز اعلام کرد تشکیل ارتش اروپایی کار آسانی نخواهد بود اما خواهان آغاز گفتگوها در این زمینه شده است.

همچنین «ژنرال وینچنزو کامپورینی،» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ایتالیا ضمن استقبال از تشکیل چنین ارتشی، اعلام کرد به دنبال رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، تشکیل چنین ارتشی، آسان‌تر شده است.

انگلیس همواره مخالف شکل گرفتن ارتش واحد اروپایی بوده است. دولت انگلیس با چنین اقدامی که جدا از فعالیت سازمان ناتو باشد، به شدت مخالف است.

این در حالی است که سال پیش، «ژان کلود یونکر،» رئیس کمیسیون اروپا خواهان تشکیل ارتش اروپایی برای مقابله با تهدیدهای روسیه و سایر نقاط شد.

بر این اساس، سران جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی در این خصوص سیاست خارجی مشترکی اتخاذ کرده‌اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
آفرین به غیرت شما..... آمریکا باید از صحنه خارج شود و یا حداقل از حضورش کاسته شود.... چون دلیلی برای حضور در قاره ی سبز نخواهد داشت....
آخرین اخبار