ایده سرم‌سازی رازی در تحقق اقتصاد مقاومتی/ تکنولوژی واکسن سازی به بخش خصوصی واگذار شد

رییس موسسه سرم و واکسن سازی رازی درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی از تدوین و تصویب سند جامعه انتقال تکنولوژی واکسن سازی به بخش خصوصی خبر داد.

ایده نو سرم سازی رازی در تحقق اقتصاد مقاومتی/ تکنولوژی واکسن سازی به بخش خصوصی واگذار شدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید کهرام رییس موسسه سرم و واکسن سازی رازی در نشست خبری که هم اکنون در آستانه هفته دولت در محل این موسسه در حال برگزاری است با اشاره به تدوین و تصویب مهمترین سند جامع برای اجرای اقتصاد مقاوتی گفت : نخستین سند جامع واگذاری تکنولوژی ساخت واکسن به بخش خصوصی به درخواست این مجموعه و با موافقت هیئت دولت تصویب شد که طبق آن دانش فنی ساخت واکسن به سرمایه گذاران بخش خصوصی محول می شود.

کهرام تاکید کرد:موسسه  رازی به بخش خصوصی واگذار نمی شود بلکه تنها تکنولوژی واکسن سازی به این بخش واگذار می شود.

کهرام ادامه داد:فروش محصولات رازی نسبت به سال۹۲ دو برابر شده است که این امر نشانده دهنده فروش رو به رشد این موسسه‌در سال های ۹۳و ۹۴ بوده است.

کهرام متذکر شد:ups همان نقشه راه و تجهیزات و محل آن ها است که به بخش خصوصی ارائه می شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی با تجاری سازی
کهرام گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام گذاری کردند،تجاری سازی و واگذاری تکنولوژی به بخش خصوصی‌ درهمبستگی اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به این موضوع که تکنولوژی واکسن در کشور ما بسیار پیشرفته است افزود:موسسه رازی در تکنولوژی واکسن سازی حدود ۹۰سال قدمت دارد و لازم به ذکر است که واکسن های تولید شده در آن با مشابه خارجی اش از لحاظ کیفیت برابری می کند و در بعضی موارد نیز بهتر است.

کهرام یاد آورشد:ما برای انتقال تکنولوژی به بخش خصوصی سند درست کردیم که در آن ریزترین مسائل در خصوص واگذاری نوشته شده و بر طبق آن عمل می شود.

هزینه ی تمام شده  واکسن ها چه میزان است؟
وی اشاره کرد:تا کنون در موسسه ی رازی ارزش گذاری محصولات انجام نشده است ولی با توجه به این سند ها هزینه واکسن ها و ۸۰درصد محصولات مشخص شده است.

کهرام بیان کرد:یکی از ضعف های بزرگ موسسه رازی عدم مستند سازی بوده است و این موسسه با این که کار های بزرگی انجام داده آن ها اسناد سازی نکرده است ولی اکنون کتابچه ای به نام دارایی های فناورانه موسسه رازی که بیش از یکسال کاربرده تهیه شده و اقدامات موسسه رازی مستند سازی شده است.

وی ادامه داد: اولین قرار داد انتقال تکنولوژی واکسن با شرکت روناک مهاباد در واکسن تب برفکی بسته شده است که این شرکت در دی ماه سال گذشته به تولید کامل رسید و لازم به ذکر است تب برفکی ضربه شدیدی به کشور وارد کرد و ‌واکسن های زیادی برای این بیماری به کشور وارد شد.

کهرام خاطر نشان کرد:تولید واکسن تب برفکی همیشه در کشور ما کمتر از حد نیاز بوده ولی امیدواریم امسال به تولید کامل این واکسن دست پیدا کنیم و در سال آینده به صادرات آن اقدام کنیم.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار