در گرامیداشت هفته دولت و با حضور وزیر نیرو سامانه تصفیه خانه مدرن فاضلاب نقده به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمهاباد ،وزیر نیرو در مراسم افتتاح این طرح گفت : اگر سامانه دفع و تصفیه اصولی فاضلاب اجرا نشود ، با ورود فاضلاب به خصوص فاضلاب خام به طبیعت ، شاهد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی بسیاری خواهیم بود.

حمید چیت چیان افزود: با بهره برداری از سامانه تصفیه خانه فاضلاب نقده ، ضمن رفع نگرانی مشکل بهداشتی و زیست محیطی در این شهرستان ، قسمتی از آب نیز برای احیای دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

وی ادامه داد : در 25 سال گذشته در کل حوضه دریاچه ارومیه حداکثر 250 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ وجود داشت که هم اکنون به بیش از 500 هزار هکتار رسیده که این نشان می دهد 350 هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی و باغات اضافه شده است.

چیت چیان اظهار داشت : این وسعت اراضی کشاورزی 5/3 میلیارد مترمکعب آب مصرف می کند و اگر این توسعه زمین های کشاورزی نبود ، دریاچه به وضعیت کنونی دچار نمی شد.

وزیر نیرو گفت: بهینه سازی مصرف آب، استفاده از آبیاری تحت فشار و نیز صرفه جویی آب از نیازهای اساسی احیای دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز گفت : سامانه فاضلاب نقده که با صرف اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال احداث شده ، با هدف جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر نقده برای جمعیتی معادل 123 هزار نفر طراحی و ساخته شده است.

رسول اکبری افزود: شهر نقده هم اکنون 23 هزار و 503 فقره انشعاب مدرن فاضلاب دارد که حدود 90 درصد از کل جمعیت شهر را زیر پوشش خود قرار داده است.

عملیات اجرائی احداث شبکه و خط انتقال فاضلاب نقده از سال 75 آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.