رييس انجمن اسكي ناشنوايان درباره ي برنامه تيم اسكي در آينده اظهار داشت: پس از مذاكرات و صحبت هاي متعدد در نهايت به حضور تيم اسكي ناشنوايان در مسابقات جام جهاني سوئيس موافقت شده است.

كلهر در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ پيش از موافقت نهايي مسئولان با حضور تيم اسكي ناشنوايان در مسابقات اسكي بازان ناشنوا به صورت نيمه متمركز تمرين انجام مي دادند كه قصد داريم در حال حاضر كه براي مسابقات جهاني سوئيس آماده مي شويم اردو را از حالت نيمه متمركز به متمركز تبديل كنيم تا بازيكنان در اولين حضور جهاني نمايشي مقتدرانه و با قدرت ارائه دهند.

وي افزود: در هشتم اسفندماه سال جاري اسكي بازان ناشنوا جهت حضور در مسابقات جام جهاني راهي سوئيس مي شوند.

كلهر افزود: اين اولين جهاني اسكي سواران محسوب مي شود لذا بازيكنان از مقررات جهاني اين رقابت ها اطلاعات كفي و دقيقي ندارند براين اساس در روز چهارشنبه 21 دي ماه جلسه اي برگزار مي كنيم تا در خصوص مقررات و همچنين تبديل اردوها از نيمه متمركز به متمركز تصميماتي اتخاذ شود.

رييس انجمن اسكي ناشنوايان خاطرنشان كرد: اردوهاي متمركز قرار است در مارپيچ بزرگ و كوچك در پيست ديزين برگزار شود چرا كه تنها پيستي كه از لحاظ سرعت قابليت برگزاري اردو را دارد فقط پيست ديزين مي باشد.
كلهر خاطرنشان كرد: اردوي تمرينات مارپيچ كوچك و بزرگ را در پيست شمشك و يا در بند سه برگزار مي كنيم و قصد داريم كه با برنامه ريزي هاي مدون و دقيق و همچنين برگزاري اردوهايي در سطح بالا بازيكنان را به طور كامل آماده بازي هاي جهاني سوئيس كنيم.

وي تصريح كرد: پس از برگزاري اردوهاي متمركز در پيست هاي ديزين، شمشك و در بند سه ديگر برنامه اي كه در راستاي فدراسيون اسكي وجود دارد خارج كردن ورزش اسكي از حالت صرفا آقايان است لذا از خانواده هايي كه فرزند دختر ناشنوا دارند فراخوان داده ايم تا در صورت تمايل نام فرزندان دخترشان را براي حضور در ورزش اسكي در اردوهاي تعيين شده ثبت كنند كه خوشبختانه تاكنون 7 دختر ناشنوا ابراز تمايل كرده اند.

وي افزود: قصد داريم از اول تا 10 بهمن ماه سال جاري دختران ناشنوا را از لحاظ فني مورد ارزيابي قرار دهيم و از آنجايي كه تعداد دختران ناشنوا اندك است لذا از انها تست گرفته مي شود تا رتبه فني دختران ناشنوا مشخص شود و هيچ اسكي بازي در پايان اردو از ليست خارج نخواهد شد.

كلهر ادامه داد: در حال حاضر زمان برپايي اردو براي دختران ناشنوا مشخص نمي باشد اما قصد داريم به محض پايان يافتن و سنجش خانم ها با يك برنامه ريزي دقيق اردوهايي مناسب را برگزار كنيم تا دختران ما نيز به همراه آقايان ناشنوا اسكي باز راهي مسابقات جهاني شوند.

رييس انجمن اسكي ناشنوايان خاطرنشان كرد: قرار است از مربياني كه اسكي بازان شنوا را تمرين مي دهند در اردوي ناشنوايان استفاده كنيم تا ناشنوايان از لحاظ سطح فني در شرايطي نزديك به شنواها قرار گيرند.

وي افزود: حضور اسكي ناشنواي ايران براي اولين بار در ميادين جهاني اتفاقي بسيار خوشايند و مطلوب است كه اميدوايم كه در پايان مسابقات به هدفي كه از پيش مدنظرمان بوده است نايل شويم و با كسب تجربه به ايران بازگرديم تا در ادامه رقابت هايي كه در آينده پيش خواهد آمد باتجربه و حرفه اي تر ظاهر شويم و بتوانيم عناويني نيز در سطح بين المللي براي فدراسيون اسكي ناشنوايان و ايران اسلامي كسب كنيم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.