کرمانشاه؛

ارزش خدمات داروسازان پنهان مانده است

رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه از فعالیت300 داروساز در سطح استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امید عبدی با بیان اینکه این داروسازان در بیمارستانها، شرکت های دارویی و دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کار هستند. افزود:مهم‌ترین مشکل داروسازان این است که به دید یک فروشنده دارو به آنها نگاه می‌شود، درحالیکه خدمات آنها سلامت محور و بیمار محور است.
 
 وی گفت: داروساز مشاوره دارویی به بیمار می دهد و اطلاعات دارویی را در اختیار بیمار قرار می دهد و به نوعی مشاوره پزشکی نیز می‌دهد، اما به دلیل پزشک سالاری که در سیستم سلامت جامعه وجود دارد ارزش خدمات آنها مغفول مانده است.
 
عبدی ادامه داد:چنانچه داروسازان کار خود را به خوبی انجام دهند و مشاوره های لازم دارویی را به بیمار ارائه ندهند، امکان بروز عارضه دارویی وجود دارد و ممکن است سلامت بیماران به خطر بیفتد.داروسازی هم دکترا دارد و باید مانند پزشکی متناسب با نوع خدمات آن ارزش‌گذاری شود.
 
وی مشکل دیگر داروسازان را روشن نبودن فضای کسب و کار برای فارغ التحصیلان این رشته عنوان کرد و با اشاره به وجود داروسازان بیکار در استان گفت: جذب داروسازان برای اشتغال زیاد نیست و با این شیوه که پیش برویم در سال آینده با داروسازان بیکار بیشتری مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.