به مناسبت آغاز هفته دولت 9 بنای تاریخی در شهرستان چادگان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته دولت 9 بنای تاریخی در شهرستان چادگان به ثبت آثار ملی رسید.

نورالله عبداللهی افزود: در شورای ثبت استان اصفهان یک اثر در سه‌ ماهه اول امسال ثبت شد  که  آثار تاریخی ثبت‌شده شهرستان چادگان در آمار ملی از 2 اثر به 12 اثر افزایش یافت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری چادگان گفت: خانه معظم‌الملک و حمام نادی دو اثری بودند که از شهرستان در فهرست آثار ملی  قرار داشتند.

عبداللهی عنوان کرد: در سه‌ ماهه نخست ابتدا پل اورگان ثبت ملی شد و در هفته دولت نیز 9 اثر دیگر به ثبت ملی در شورای ثبت استان رسیدند.

وی به 9 آثار ملی ثبت‌ شده در شهرستان چادگان اشاره و تصریح کرد: مقبره منسوب به کاوه آهنگر در روستای مشهد کاوه، مسجد جامع چادگان، مسجد روستای مشهد کاوه، سردر عمارت احمد قلی خان در ساختمان شورای شهر چادگان، حمام روستای گشنیزجان،  مسجد روستای چهل چشمه،  مسجد جامع روستای اورگان، مسجد صاحب‌الزمان اورگان و مسجد روستای علی‌آباد به ثبت ملی در شورای ثبت استان رسیدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان تأکید کرد: کاوه آهنگر از اسطوره‌های ملی است که مقبره منسوب به او  در روستای مشهد کاوه  پس از سال‌ها بی‌توجهی در لیست  آثار ملی قرار گرفت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار