نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها به جایگاه آرمانی خود نرسیده اند و بی توجهی به آنان باعث شده جوانان و نیروی کار به شهرها مهاجرت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای هفت چشمه، سرپله، پشت قلعه، وچکاب، وچکبود علیا و سفلی، گل گل علیا و سفلی ضمن تبریک هفته دولت گفت: کارهای خوبی در سطح شهرستان به همت دولت انجام شده اما این تلاش ها باید مضاعف شود چرا که کم توجهی به روستاها باعث شده جمعیت جویای کار روستا به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

شادمهر کاظم زاده با بیان اینکه گواه کم توجهی به روستاها، کاهش جمعیت در روستا و مهاجرت به شهرهاست که باعث شده عمق محرومیت در روستاهای منطقه زیاد شود، تصریح کرد: باید به روستاها بیشتر از شهرها توجه شود تا زمینه مهاجرت معکوس و بازگشت به روستا برای جوانان و افراد جویای کار فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره اینکه هر سال باید به پیشرفت مناطق مختلف شهری و روستایی فکر کرد و مقایسه باید با متوسط کشوری باشد نه سال های گذشته، خاطر نشان کرد: اگر زمینه های تولیدی در روستاها فراهم شود، جوانان با علاقه در روستاها زندگی می کنند نه اینکه شهر را به روستا ترجیح دهند.

کاظم زاده افزود: خدماتی که تا الان انجام شده نشان از توجه دولتمردان به مناطق روستایی است اما با نقطه آرمانی فاصله زیاد است و این فاصله ها باید کمتر شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام در این مراسم گفت: عزم دولت، توجه به روستاها و ایجاد زیرساخت های توسعه است که یکی از خدمات دولت در روستاهای شهرستان آبدانان، گازرسانی به مناطق روستایی است.

حشمت اله عسگری افزود: با توجه به اینکه گازرسانی به شهرستان با تأخیر انجام شد، اما همت شرکت گاز در تسریع گازرسانی به روستاها قابل تقدیر است و ضریب نفوذ گاز به نقاط مختلف شهری و روستایی بیشتر شده و درصد بهره مندی مردم از نعمت گاز رضایت بخش است.
وی اظهار کرد: ایجاد تعاونی با نرخ یارانه 10 درصدی و فعالیت در روستاها باعث رونق تولیدهای اقتصاد محور در این روستاها و اشتغال بیشتر از پیش می شود.

مجید عسگری فرماندار آبدانان گفت: برای بهره برداری از 23 پروژه در هفته دولت در شهرستان آبدانان در مجموع مبلغ 140 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: یکی از خدمات ارزنده دولت در بحث نوسازی و تعمیرات منازل مسکونی حاصل از زلزله سال 93 مورموری است که تعداد 3 هزار و 300 واحد مسکونی نوسازی و 8 هزار واحد دیگر در سه بخش مرکزی، سرابباغ و مورموری تعمیر شده است.

در پایان با حضور نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس، معاون استاندار، فرماندار آبدانان و مسوولین محلی، پروژه گازرسانی به 8 روستای آبدانان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.