نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: باید به طلاب و روحانیون آموزش سیاسی داده شود تا بتوانند از خود تحلیل ارائه کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و امام‌جمعه شهر اصفهان در معارفه رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه اصفهان، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب بسیجی هستند، همه نیز بسیجی هستیم؛ بسیجی یعنی کسی که به اصلاح و پیشرفت نظام اسلامی، کمر همت بسته است و در خدمت توسعه و پیشرفت مکتب اهل‌بیت، همه باید تلاش کنیم.

وی در خصوص لزوم ارائه تحلیل سیاسی طلاب بیان کرد: روحانیون نباید در تحلیل سیاسی ضعف داشته باشند؛ باید به طلاب و روحانیون آموزش سیاسی داده شود تا بتوانند از خود تحلیل ارائه کنند؛ روحانیون نباید در لباس روحانیت به هیچ حزب و گروهی گرایش داشته باشند و روحانیون در مذهب و حزب امام جعفر صادق(ع) هستند.

امام‌ جمعه شهر اصفهان ادامه داد: طلاب و روحانیون باید به‌روز باشند؛ باید دشمن و راه‌های نفوذ دشمن را بشناسیم، دشمن همیشه زیرک است؛ دشمن باکسی که از دنیا رفته است کاری ندارد بلکه با شخص حی و حاضر مشکل دارد همان‌طور که پس از وفات پیغمبر، کسی دیگر با ایشان کاری نداشت و با امیرالمؤمنین مشکل پیدا کردند.

این مسؤول افزود: باید عقاید شیعه را مطرح کنیم اما نباید همه‌وقت خود را به این مسائل اختصاص دهیم؛ باید در خصوص مسائل روز و سیاست‌های دشمنان در قبال اسلام نیز آگاهی پیدا کرده و در آن‌ها ورود پیدا کنیم؛ شیعه از قدیم دشمنش را می‌شناخته است و برای مقابله با او نیز برنامه داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در زمان امیرالمؤمنین دشمن خباثت را به حدی رسانده بود که حضرت را لعن می‌کردند و شیعه برای مقابله با این امر گاهی به‌ قدری مبالغه می‌کرد که عده‌ای علی (ع) را خدا پنداشتند.

وی در پایان عنوان کرد: در جریان انتخابات طلاب نباید از اشخاص وابسته به احزاب خط گیری کنند که به چه کسی رأی دهند؛ بسیج اساتید باید روش تحلیل سیاسی را به طلاب آموزش دهند که طلاب بتوانند خود تحلیلگر سیاسی شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.