استاندار آذربایجان‌شرقی از واگذاری 299 پروژه نیمه تمام آذربایجان‌شرقی به بخش خصوصی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده در جلسه شورای اداری استان گفت: 299 پروژه احصا شده در آذربایجان‌شرقی به استناد ماده 27 قابل واگذاری است و 18 مورد به مناقصه رفته است .

وی افزود: آنچه که در سه سال گذشته در استان انجام گرفته حاصل وحدت، همدلی و صمیمیتی است که در استان با محوریت نماینده ولی فقیه ایجاد شده و همه مسئولان با هم و برای مردم شبانه روزی تلاش کردند و امیدواریم نتیجه این تلاش ها مورد رضای خداوند قرار گیرد.

وی افزود: در بحث تامین امنیت به غیر از جمهوری اسلامی ایران هیچ جایی امن برای مردمانش نیست؛ به تبع این تلاش‌ها در کل کشور، آذربایجان‌شرقی دو سال پیاپی بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در همه شاخص‌های امنیتی رتبه‌های برتر را کسب کرده است و این تامین امنیت مقدمه رشد و توسعه کشور و حضور سرمایه‌گذاران متعدد در اینجا است.

جبارزاده تصریح کرد: در بحث سلامت مردم بیمه‌های تامین سلامت و تامین اجتماعی شرایطی فراهم آورده‌اند که همه مردم تحت پوشش بیمه قرار دارند و هیچ شهروندی بدون پوشش خدمات درمانی وجود ندارد و روستائیان با سه درصد فرانشیز و شهرنشینان نیز با 6 درصد تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در رابطه با بحث کشاوررزی در سه سال گذشته رشد قابل توجهی رخ داده و در سال‌جاری و سنوات بعد این رشد بیشتر خواهد شد، افزود: در سال 92 میزان ذخایر گندم ما در حد چند روز بود و امروز دغدغه ما این است که جا برای تولیدات سال 95 نداریم و بخشی از محصولات را جابه‌جا کردیم.

این مسئول اذعان داشت: تا امروز 510 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و ذخایر گندم مورد نیاز مردم به اندازه 700 روز فراهم است که باید برای استان‌های دیگر و صادرات در نظر بگیریم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به طرح پهنه‌بندی استان امروز در همه زمینه‌ها شاهد تولید مازاد محصولات کشاورزی هستیم و باید با توسعه صنایع تبدیلی از فساد این محصولات جلوگیری کنیم؛ 510 هزار تن کشاورزان ما گندم تحویل مراکز دولتی دادند با توجه به در پیش بودن فصل کشت باید مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود تا کشت به موقع صورت گیرد.

جبارزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: آنچه مردم ما از دولت روحانی خواسته بودند بحث احیای دریاچه ارومیه بود که رئیس جمهور بارها اعلام کرده‌اند برای احیای دریاچه ارومیه محدودیت اعتباری قائل نیستیم و امسال شاهد آن بودیم نزولات آسمانی همگی به سمت پیکره دریاچه هدایت شدند باشد که دریاچه را به طراز اکولوژیک بازگردانیم.

وی اضافه کرد: در پنج ماه گذشته دو کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل به جد فعال بوده به طوری که سه هزار تقاضای تسهیلات در سیستم بهین یاب ثبت شده؛ از این تعداد 687 واحد تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند و 315 واحد به بانک های عامل استان معرفی شده اند، بانک ها یک ماه فرصت دارند مدارک را تکمیل کرده و تسهیلات مقتضی را ارائه دهند و طبق اعلام بانک ها به همه واحدهایی که از طرف ستاد تسهیل معرفی شوند تسهیلات ارائه خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال 94 در کشور 400 هزار میلیارد تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه شده بود، افزود:  امسال 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای کوچک و متوسط کشور لحاظ شده که سهم استان ما 700 میلیارد تومان است که این میزان از طریق ستاد تسهیل به واحدهای استان ارائه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: کارگروه رفع موانع تولید که بر اساس قانون باید مشکلات غیر مالی و بانکی واحدهای تولیدی را بررسی کند تا کنون 48 جلسه و 120 مصوبه داشتیم  که 120 مانع را بررسی و از سر راه واحدها برداشتیم.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورای اداری ما مکلف هستند در پسوند سمت روزمره خود کلمه تولید را هم لحاظ کنند و مدیران اجرایی خادمان مردم بویژه فعالان عرصه تولید هستند، افزود: هر ماه دو جلسه شورای گفت‌و‌گو را نیز برگزار کرده‌ایم و تاکنون 24 جلسه شورای گفت‌و‌گو تشکیل شده و مشکلات مختلف تولیدکنندگان را مطرح و تصمیم گیری می کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از 6 هزار پروژه در بخش‌های مختلف در مناسبت‌های دهه فجر و هفته دولت با ارزش 7 هزار و 500 میلیارد تومان به بهره برداری رسانده ایم، ابراز داشت: خیرین استان آذربایجان شرقی در سال 95 بیش از 60 میلیارد تومان تعهد کردند در بخش مدرسه سازی هزینه کنند.

وی ادامه داد: امسال در هفته دولت در سطح استان 864 پروژه در 21 شهر استان به ارزش اعتباری 776 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و اعتبارات بخش عمرانی روستایی بیش از چهار برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 28 میلیون دلار صادرات غیرنفتی ما بوده است و عملکرد پنج ماهه امسال صادراتی استان 632 میلیون دلار بوده است، افزود: در آذربایجان شرقی فقط به اعتبارات دولتی اکتفا نمی‌کنیم و برای استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس حدود 17 میلیون دلار تصویب شده و ادامه اجازات لازم را تقاضا داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: یکی از در خواست‌های دولت بحث واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی است که در این راستا 299 پروژه احصاء شده که به استناد ماده 27 قابل واگذاری است و 18 مورد به مناقصه رفته است و با همت دستگاه‌های اجرایی در سه سال گذشته 217 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس وزاری گردشگری آسیا این رخداد را مقدمه ورود استان به موضوع گردشگری و آمادگی برای سال 2018 دانست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار