بهترین منبع درآمد برای اجرای پروژه های عمرانی در شهر مشهد انتشار اوراق مشارکت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلب گفت: در انتشار اوراق مشارکت پروژه های شهری، معمولا با استقبال خوب مردمی؛ چه زایرین و چه مجاوران رو به رو بوده ایم.

محمود عامری فرد تصریح کرد: این اوراق علاوه بر اینکه یکی از امن ترین روش ها برای سرمایه گذاری مردمی به حساب می آید، به واسطه اینکه خدمتی به زائرین امام هشتم انجام می دهد اجر معنوی نیز برای خریدار به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد خاطر نشان کرد : اوراق مشارکت برای عمران و آبادی شهر عرضه می شود و هدف نهایی از اجرای آن نیز اجرای پروژه هایی در راستای افزایش رفاه و آرامش شهروندان و زائرین امام رضا(ع) است.

او با بیان اینکه در این اوراق اصلا ریسکی وجود ندارد زیرا بانک مرکزی آن را تضمین می کند اظهار کرد:این اوراق مشارکت چهار ساله، با نام و قابل باز خرید ، و سود تضمین شده 16 درصد را داراست و سود آن هر 3 ماه یکبار به حساب شهروندان واریز می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد با تاکید براینکه سود این اوراق متناسب با مجوزهایی است که از بانک مرکزی گرفته شده است، تصریح کرد: ما برای اجرای پروژه هایی مانند خط یک و دو و سه قطار شهری نیازمند انتشار اوراق مشارکت برای تامین بودجه این طرح ها هستیم.

شهرداری مشهد از سال 84 تا کنون در پروژه های مختلفی از جمله، بافت فرسوده اطراف حرم، آبکوه، عامل، امام حسین و قطار شهری و چندین طرح دیگر اوراق مشارکت منتشر کرده است.

انتهای پیام//ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار