وزارت جهاد کشاورزی، هفته دولت 2 هزار و 436 طرح را در کشور بهره برداری می کند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ظهر امروز در حاشیه بهره برداری از یک واحد مرغداری مادر گوشتی بابلسر در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: 340 طرح با هزار و 500 میلیارد تومان هزینه در بخش دام و طیور بهره برداری می شود.

حسن رکنی با بیان اینکه 200 هزار تن گوشت مرغ، 3 سال گذشته به کشورهای منطقه صادر شد، افزود: این صادرات اقدام ارزشمندی در دولت بود که با توجه به فرصت هایی پیش آمده در منطقه، امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

وی افزود: تولیدکنندگان بخش دام کشور با توجه به افزایش آگاهی ها و داشتن دانش فنی ، رقابت خوبی را برای توسعه صنعت مرغداری و ارزآوری فراهم کردند.

حسن رکنی با بیان اینکه صنعت طیور کشور اکنون مشکلات زیادی دارد، گفت: داشتن زنجیره کامل تولید از اولین مرحله جوجه ریزی تا فروش محصول در برخی استان ها، امکان بهتری را برای افزایش تولید و توسعه صادرات فراهم می کند.

وی گفت: 15 درصد تولیدات بخش طیور کشور اکنون در غالب زنجیره های تولید تعریف شده است که بزودی با مکانیزه شدن واحدهای پرورش طیور و فعال کردن بیشتر فعالان حوزه بازاریابی، این میزان به 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود : اگر این اتفاق بیافتد و شرایط واحدهای تولیدی نیز بهینه شود ، زمینه صادرات نیز پررنگ تر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.