ششمین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی آذربایجان غربی با موضوع جابه جایی و انتقال سهمیه پیمان های صادراتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ششمین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی آذربایجان غربی که با موضوع جابه جایی و انتقال سهمیه پیمان های صادراتی برگزار شد اظهار داشت: بی شک فعالیت بازارچه های مرزی و توانمندسازی مرزنشینان و به ویژه پیله وران از برنامه های اصلی سازمان و استان به شمار می رود.

جعفرصادق اسکندری افزود: براساس قانون می توان برای استفاده از سهمیه های ارزی و واردات و صادرات، مرزها جا به جا شده و یا سهمیه ها در سایر نقاط مرزی استان مورد استفاده قرار گیرد برای مثال سهمیه ارزی شهرستان های جنوب استان همانند سردشت و پیرانشهر،برای استفاده در شهرستان های شمال استان مثل ماکو فراهم شود.

وی گفت: هم اکنون هر پیله ور دارای کارت می تواند به اندازه 50 هزار دلار از سهمیه وارداتی خود استفاده کند.

وی تصریح کرد: هم اینک 32پیله ور فعال در سردشت، 14 نفر در پیرانشهر، 75 کارت پیله وری فعال در خوی، 488 مورد در ماکو، 674 مورد در پلدشت، 36 فقره کارت فعال در شوط و 75 مورد در شهرستان چالدران وجود دارد.

اسکندری تاکید کرد: هم اکنون کسانی حق فعالیت در بازارچه های مرزی را دارند که کارت پیله وری فعال داشته و شخصا در آنجا حضور داشته باشند چون حق وکالت فعالیت از سوی خود را ندارند.

فرماندار ماکو نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیشتر صادرات از مرزهای جنوب استان انجام می شود اظهار داشت: این در حالی است که مرزهای شمال استان نیز عرصه واردات است.

شاهین علیزاده تصریح کرد: در سال 94 به ارزش 20 میلیون دلار واردات از مرزهای ماکو توسط 300 نفر که دارای کارت پیله وری فعال هستند انجام شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.