وزیر اقتصاد گفت: آمار 3 ماهه نخست سال نشان می دهد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 4.4درصد رشد اقتصادی مثبت داشته ایم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طیب نیا چهارشنبه شب پس از ورود به فرودگاه تبریز درگفتگو با خبرنگاران بااشاره به اینکه مهمترین دستاورد دولت این است که تنش و هیجانی که در گذشته ایجاد شده بود جای خود را به آرامش داده و در حوزه سیاست نیز این اتفاق افتاده است  افزود : شرط لازم برای پیشرفت اقتصادی این است که ثبات در کشور حاکم باشد و امروز شاهد ایجاد این وضعیت در حوزه های مختلف از جمله روابط خارجی ،داخل کشور و بخش اقتصاد کشور هستیم و روابط بین قوای مختلف روابط دوستانه و صمیمانه هستیم . 

وی تاکید کرد : هیجاناتی که در 3 سال گذشته شاهد آن بودیم دیگر خبری از آن نیست، تغییرات روزمره قیمت نرخ ارز نیز تثبیت شده و نرخ تورم از بالای 40درصد به زیر 10 درصد رسیده و این روند ادامه دارد . 

طیب نیا گفت : نشانه های روشنی از رونق اقتصادی قابل مشاهده است و بازار سرمایه به وضع با ثبات رسیده است و صادرات غیرنفتی رشد قابل ملاحظه ای داشته و رشد اقتصای خوشبختانه برای سال جاری مثبت شده است . 

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین با اشاره به اهداف سفر خود به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به تبریز، گفت : سال جاری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بوده و دولت بنا دارد از ظرفیتی که ایجاد شده استفاده کند تا بتوانیم به رشد اقتصادی به مراتب بالاتری برسیم و برای تقویت توان تولید تلاش کنیم .

وی اضافه کرد : طرح هایی در دولت وجود دارد که بتواند صنایع کوچک و متوسط را فعال بکند که یکی از اهداف ما ارزیابی از نحوه پیشرفت این طرح دولت است که در گفتگو و دیدار با کارآفرینان و مسئولان تلاش می کنیم تا ارزیابی در این زمینه داشته باشیم . 

طیب نیا اظهار کرد : بر این اساس از عملکرد دستگاه های آذربایجان شرقی در 3 سال گذشته و از توفقات و پیشرفت ها و احیانا کمبودها و نواقص آگاه خواهیم شد .


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.