در پی انتشار خبر افزایش ذخیره نفت در آمریکا، بهای نفت خام دوباره کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، روز چهارشنبه بهای نفت خام کاهش یافت و بهای نفت خام آمریکا با سه درصد سقوط مواجه شد. دلیل این سقوط، انتشار اخباری مبنی بر ایجاد ذخیره بسیار زیاد نفت در داخل آمریکا بود که بزرگ ترین مصرف کننده نفت است و بر همین اساس، نگرانی ها در خصوص مازاد عرضه، شدت گرفت.

براین اساس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که ذخیره نفت خام آمریکا در هفته گذشته به 2 میلیون و 500 هزار بشکه رسیده است؛ در حالی که تحلیلگران تصور می کردند این ذخیره، 500 هزار بشکه سقوط کرده باشد.

به گزارش این اداره، تولید بنزین و محصولات پالایشگاهی نیز افزایش داشت و باعث شد بهای نفت که طی دو هفته اخیر با انتشار احتمال خبر تعیین سقف تولید توسط اوپک افزایش یافته بود، دوباره کاهش یابد.

در همین راستا، بهای نفت وست اینترمدیت تگزاس با کاهش 3.3 درصدی، به میزان یک دلار و 60 سنت کاهش یافت و به بشکه ای 46 دلار و 50 سنت تنزل کرد.

بهای نفت خام برنت نیز با کاهش یک دلار و 13 سنت، یعنی 2.3 درصد، به 48 دلار و 83 سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت در ماه اخیر، مایه بیم و امید بوده است. نگرانی های جدید بابت مازاد عرضه نفت در بازار، به تازگی با انتشار خبر احتمال توافق اعضای اوپک برای تعیین سقف تولید در جلسه ماه آینده الجزایر و مشارکت روسیه، اندکی آرام گرفته بود. تلاش مشابهی در این خصوص در ماه آوریل، شکست خورد و تحلیلگران به آن بدبین هستند؛ زیرا برخی اعضای اوپک با چنان سرعتی مشغول افزایش تولید خود هستند که گویی بنا دارند اگر سقف تولید تعیین شد، از قافله جا نمانند.

این در حالی است که در جلسه روز سه شنبه، پس از اعلام اخباری در خصوص توافق ضمنی ایران با تعیین سقف تولید پیشنهادی اوپک، بهای نفت نیز افزایش یافت.

«اولیویر جیکوب،» مدیرعامل پتروماتریکس که یک شرکت مشاوره انرژی در سوئیس است گفت: در حال حاضر، شاهد رقابت برای به حداکثر رساندن تولید نفت در صورت تعیین سقف هستیم ولی هنوز اراده قوی در پس این تلاش ها به چشم نمی خورد.

برخی معتقدند این رقابت در روزهای آینده به ناپایداری بازار منجر خواهد شد.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار