۲۷۰ همیار مشاور در مدارس شادگان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ حبیب حاجی زاده مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان گفت: از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر دختر و ۱۲۰ پسر به عنوان همیار مشاوره در سطح مدارس شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

حبیب حاجی زاده  افزود: با توجه به تعدد دامنه آسیب های اجتماعی، تشکیل همیار مشاور در مدارس در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس پس از انتخاب دانش آموزان همیار، شرح وظایف تعریف و پس از آموزش برای فعالیت های مشاوره ای ساماندهی می شوند.

وی گفت: بر این اساس با بهره‌گیری از این رویکرد در مدارس می‌توان زمینه را برای توانمند ساختن دانش‌آموزان و ارائه فرصت‌هایی به آنان جهت مشارکت در فعالیت‌های مشاوره‌ای و پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر فراهم کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان افزود: برنامه مشاوره همتایان می‌تواند با بهره‌گیری از رویکرد مورد اشاره در افزایش اثربخشی برنامه مشاوره‌ای مدرسه و کاهش اختلال‌های روانی، رفتاری و تحصیلی مفید باشد.

حاجی زاده در خصوص اهداف طرح همیار مشاور گفت:‌ کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و ارتقای سطح سلامت روان، تقویت توانمندی‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان مبتنی بر دانش پیشرفته روز، تقویت حس مسئولیت پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت پذیری و مشارکت جویی در بین دانش‌آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت روان خود فرد و سایر دانش‌آموزان از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی افزود: مهیا کردن زمینه برای تصمیم گیری و تصمیم‌سازی سالم و بهره‌بردن از هنجارهای گروهی در گروه همسال برای پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان، تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به خدمات مشاوره‌ای در مدرسه و شناسایی و ارجاع به موقع دانش‌آموزان در معرض خطر، از دیگر اهداف طرح مذکور به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.