چهار طرح عمرانی در شهرستان خداآفرین افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی شهرستان خداآفرین گفت :سه هزار و پانصد و پنجاهمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده در روستای' قاقالو ' نخستین طرح این شهرستان بود که بهره برداری شد .

رحیمی افزود: این واحد مسکونی از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی ونوسازی با تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده است .

وی کل اعتبار هزینه شده برای نوسازی و بهسازی سه هزار و 550 واحد مسکونی این شهرستان در طول مدت 10سال را 400 میلیارد ریال اعلام کرد. 

وی گفت : این تسهیلات با نرخ سود بانکی 4درصد در سه مرحله و با بازپرداخت 10ساله به متقاضیان پرداخت شده است. 

وی با اعلام اینکه در این شهرستان تعداد 7هزار و802 واحد مسکونی روستایی وجود دارد، خاطرنشان کرد : در دوسال اخیر تعداد 317 واحد مسکونی با اعتبار 47میلیارد ریال بهسازی ونوسازی شده است .

رحیمی بابیان اینکه روستای ' قاقالو ' دارای 23خانوار با51 نفر جمعیت است از مردم این روستا خواست تا نسبت به اخذ سند مالکیت از طریق بنیاد مسکن این شهرستان اقدام کنند .

 آسفالت طرح هادی روستای بسطاملو از دیگر طرح های اجرا شده توسط بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی شهرستان خداآفرین است که امروز بهره برداری شد.

رحیمی گفت : برای آسفالت و زیرسازی این مسیر در مساحت 3500مترمربع مبلغ یک میلیارد ویکصد میلیون ریال هزینه شده است .

وی طول این مسیر را 550متر اعلام کرد وافزود: برای آسفالت این مسیر از قیر یارانه ای استفاده شده است .

رحیمی با اعلام اینکه 23 درصد طرح های هادی روستاهای این شهرستان اجرا شده است ، اعلام کرد: تمام روستاهای بالای 20خانوار از طرح هادی بهره مند خواهند شد .

وی گفت : در روستای بسطاملو تعداد 151خانواده و551خانوار ازاین طرح بهره مند می شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خداآفرین نیز گفت : یک واحد مسکن مددجویی در روستای شجاع خانلو از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید

علی قوچی افزود: این ساختمان به مساحت یکصد متر مربع و با اعتبارهزینه شده 400میلیون ریال ساخته شده است .

وی گفت :همزمان با این واحد 10واحد مسکن مددجویی نیز به بهره برداری رسید که برای ساخت این واحدها مبلغ 2 میلیارد ریال هزینه شده است .

وی گفت : این اعتبار از طریق وام مسکن ومساعدت کمیته امداد امام خمینی (ره)؛مساعدت خیران و نیز بسیج سازندگی تامین شده است .

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خداآفرین نیز گفت: خانه بهداشت روستای طوعلی علیا از دیگر طرح هایی بود که در نخستین روز از هفته دولت بهره برداری شد .

 پوراحمد افزود»برای ساخت ساختمان شبکه بهداشت این روستا که عملیات ساخت آن از سال 93آغاز شده بود در 65متر مربع 720میلیون ریال هزینه شده است . 

وی با اعلام اینکه برای ساخت ونوسازی 11خانه بهداشت این شهرستان 10میلیارد ریال و برای تجهیز هرکدام از این خانه های بهداشت 200میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد :برای بهسازی 24خانه بهداشت دیگر این شهرستان نیز مبلغ 6میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.