مدیراجرای دانشگاه خواجه نصیر از برگزاری دوره های مشترک این دانشگاه با دانشگاه روسیه خبر داد.

حسن کریمی مدیر اجرایی دانشگاه خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در راستای توسعه روابط علمی و دانشگاهی ایران و روسیه و به دنبال اولین نشست دانشگاه های تراز اول هر دو کشور در اکتبر 2015 به میزبانی روسیه، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به پشتوانه زیرساختهای مناسب و بنیه علمی و فناوری قوی، فعالیت جدی خود در مسیر تقویت همکاری های بین المللی با کشور روسیه را آغاز کردیم.

وی ادامه داد:در تشریح اهداف مورد نظر از گسترش ارتباطات علمی و فراهم ساختن فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان دوره های دکتری در دانشگاه های تراز اول روسیه، یکی از اهداف ما از رایزنی های اخیر است که خوشبختانه در زمینه فرصت مطالعاتی کوتاه مدت به توافق دست یافتیم.

مدیر اجرایی دانشگاه خواجه نصیر ببان داشت: براساس توافقات صورت گرفته، قرار است دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مشترک بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و برخی دانشگاه های برتر روسیه راه اندازی شود که ارائه درس های این دوره ها به زبان انگلیسی است که دانشجویان چند ترم را در تهران و چند ترم را در مسکو می گذرانند.

کریمی درباره نحوه صدور مدرک فارغ التحصیلان این دوره های مشترک تصریح کرد: برای فارغ التحصیلان این دوره ها، دو مدرک جداگانه از طرف دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و دانشگاه روسی صادر می شود .

مدیر اجرای دانشگاه خواجه نصیر گفت:راه اندازی این دوره های مشترک برای رشته های مهندسی هوافضا و مهندسی مواد قطعی شده است و با توجه به توافقات نهایی صورت گرفته، اولین دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک میان دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه های روسیه، از سال 2017 میلادی عملیاتی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار