استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز در استان ۱۰۶۰ چاه وجود دارد که ۸۳۰ چاه غیرمجاز هستند که باید برای حفظ منابع آبی بااین پدیده برخورد جدی کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علی اوسط‌هاشمی درمراسم افتتاح  پروژه‌های کشاورزی وتولیدی که بصورت همزمان در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: تکریم و توجه به فرهنگ شهیدان رجایی وباهنر عامل موفقیت در عرصه تولید وموفقیت درحوزه اقصاد مقاومتی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید به حوزه منابع ابی استان گفت: برنامه ریزی شده است تا پایان امسال 10 هزار هکتار اراضی دشت سیستان تحت پوشش طرح انتقال اب با لوله قرار گیرد.
وی افزود: امروز در استان 1060 چاه وجود دارد که 830 چاه غیرمجاز هستند که باید برای حفظ منابع ابی با این پدیده برخورد جدی کرد.
هاشمی تصریح کرد: امروز به دلیل خشکسالی تعداد محدوده‌های ابی استان از 43 محدوده به 9 محدوه رسیده است که این بحران بزرگی است.
وی همچنین به رونمایی از20 سند توسعه دربخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: رونمایی ازبیست سند توسعه کشاورزی دروازه‌ای برای توجه به توسعه کشاورزی استان و گامی مهم در توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی هستند.
هاشمی همچنین با تاکید بر تغییر الگوی کشت و آبیاری تصریح کرد: اختصاص 3 هزار میلیارد تومان به اجرای طرحهای ابیاری در شمال و جنوب استان از برنامه‌های مهم دولت در سال جاری است.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار