نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما نمایندگان ملت، تنها وامدار سوگندی هستیم که خورده‌ایم.

دولت، مبارزه راهبردی با فساد را در برنامه ششم، جدی بگیرد/در مقابل مردم، وامدار سوگند نمایندگی‌مان هستیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمود صادقی" نماینده مردم تهران در نطق میان دستور صحن علنی امروز(3 شهریور ماه) مجلس، با تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت: ما نمایندگان ملت، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ ما در مقابل مردم، تنها وامدار سوگندی هستیم که خورده‌ایم؛ بنابراین سوگند ما مکلف به حمایت از استقلال کشور، اعتلای کشور، حقوق و آزادی‌های اساسی ملت و پاسداری از حریم اسلام و نگهداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از قانون اساسی هستیم. 

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بیانگر خواست‌ها و مطالبات تاریخی ملت ایران است. این مطالبات، در سه محور اسلام‌خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌‎خواهی است که در اصول مختلف این قانون، به طور بسیار استادانه ترسیم شده است. 

صادقی تصریح کرد: قانون اساسی، ضمن حکم به ضرورت ابتنای کلیه قوانین و مقررات بر اساس موازین اسلامی در اصل چهارم و همچنین شناسایی اصل مترقی ولایت فقیه در اصل پنجم و اصول 110 اصول دیگر، در اصل ششم، بر ارتقای امور کشور بر آرای عمومی به عنوان مبنای محوری نظام تأکید می‌کند و آن را از اصول تغییرناپذیر نظام می‌داند و بر محو هر گونه استبداد، خودکامگی و انحصارطلبی به عنوان یکی از وظایف دولت جمهوری اسلامی در بند ششم از اصل سوم تأکید می‌کند و تأمین آزادی‌های سیاسی - اجتماعی را از وظایف دولت جمهوری اسلامی می‌داند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: قانون اساسی، ضمن اینکه رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همگان را از وظایف دولت قرار داده، بر ضرورت توازن در اقتصاد به گونه‌ای که نه به تمرکز ثروت به دست افراد و گروه‌های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق درآورد، تأکید می‌کند. 

صادقی افزود: اگر همه اصول و قانون اساسی، بی‌کم و کاست اجرا شود، آن‌گاه چنانکه در بند یک اصل سوم نیز ذکر شده، محیطی مناسب برای رشد فضایل اخلاقی فراهم خواهد شد اما بی‌تردید، اجرای ناقص و کاریکاتوروار قانون، نتیجه‌ای جز تباهی و رشد رذایل اخلاقی به بار نخواهد آورد. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: اصرار افراط‌گونه بر اجرای ظواهر دینی بدون اهتمام و توجه به باطن و گوهر دین و بدون احترام به آزادی‌های اساسی و اجتماعی، نتیجه ای جز گریزان شدن مردم از دین به ویژه نسل جوان به بار نخواهد آورد. 

صادقی افزود: استاد شهید مرتضی مطهری، در علل گرایش به مادی‌گرایی می‌گوید مذهب که می‌بایست دلیل محبت و هدایت باشد، در اروپا به این صورت درآمد که مشاهده می‌کنید یعنی تصور افراد از مذهب و خدا، خشونت و استبداد بود. بدیهی است که عکس‌العمل مردم در مقابل چنین روشی، جز نفی مذهب از اساس و نفی آن چیزی که پایه اولیه مذهب است یعنی خدا نمی‌توانست باشد و اضافه می‌کند هر زمان که پیشوایان مذهبی مردم پوست پلنگ می‌‍‌‌پوشند، بزرگترین ضربه بر پیکر دین و مذهب وارد می‌شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: وقتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی که برابر با اصل 175 قانون اساسی، باید آزادی بیان و نشر افکار را با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور تأمین کند، به گونه‌ای خاص برای جریانی خاص، دست به سانسور بیانات و اظهارات جریانات دیگر و به ویژه انعکاس واژگونه اخبار مجلس دست می‌زند و اظهارات برخی از نمایندگان را نشان می دهد و اظهارات برخی دیگر را سانسور می‌کند، نتیجه‌ای جز رویکرد مردم به ماهواره و رسانه‌های بیگانه را نباید انتظار داشت. 

صادقی افزود: وقتی نهادهای نظارتی که مسئول مبازره را فساد هستند، آلوده به فساد شوند، وقتی کسانی که مسئول پیگیری و تحقیق و تفحص از بنیاد شهید هستند، باج گرفته‌اند و تطمیع شده‌اند، نباید نتیجه ای جز فساد ساختاری که اینک به آن دچار شده‌ایم، انتظار داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های کلی برنامه ششم، دولت را موظف کرده‌اند که برنامه راهبردی مبارزه با فساد را تقدیم کند. ما از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که در برنامه ششم، مبارزه راهبردی با فساد را به گونه‌ای که در طی یک برنامه پنج‌ساله، از روند فسادی که الآن در آن هستیم به یک روند پیش‌بینی شده برسیم، جدی بگیرد و تقدیم مجلس بکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار