مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: در سال 1395 مقرر شد تا باغات کن خریداری و تبدیل به بوستان عمومی شوند.

خریداری باغات کن تا پایان سال/تاکنون 600 میلیارد برای بوستان های عمومی هزینه شده استعلی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعداد باغاتی که توسط این سازمان خریداری شده است، اظهار داشت: شهرداری تهران طی سال‌های اخیر بیش از 600 میلیارد تومان بابت تملک تعداد 64 قطعه باغ خصوصی در شهر تهران هزینه نموده و این باغات توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و شهرداری های مناطق به بوستان عمومی تبدیل شده و یا می شوند.

وی افزود: طی این فعالیت درختان قدیمی باغ ها حفظ شده و ترجیحاً با استفاده از طراحی به سبک اسلامی – ایرانی گیاهان سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه نیز به فضای سبز موجود اضافه شده اند.

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه روند شناسایی و تملک باغات به منظور تبدیل به بوستان عمومی با هدف حفظ درختان ارزشمند موجود در آن ها با جدیت  ادامه دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال باغ حاج یونس تجریشی، باغ امیرسلیمانی و باغ ملک در منطقه 1 و همچنین باغ دامپزشکی در منطقه 11 در دست اجرا و تبدیل به بوستان عمومی هستند.

مختاری با اشاره به اینکه در سال 1394 باغ نظر به مساحت بیش از 5هزار متر مربع در منطقه یک محله چیذر و 2 قطعه باغ در منطقه 5 واقع در محله کن به مساحت بیش از 12هزار متر مربع تملک شده است، گفت: در سال 1395 مقرر شده تا باغات کن خریداری و تبدیل به بوستان عمومی شوند.

وی افزود: این سازمان با توجه به كاركردهای زيست محيطی فضای سبز و تاثیر آن در مقابله با اثرات سوء گسترش صنعت و كاربری نادرست تكنولوژی از يك سو و بالا بردن سطح زيبايی مناظر شهری از سوی ديگر، اقدام به احداث فضاهای سبز درون و برون شهری می نماید.

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر تهران دارای بیش از 13 هزار هکتار فضای سبز داخل محدوده، شامل بوستان های درون شهری در ابعاد محله ای، ناحیه ای، منطقه ای و فرامنطقه ای، بوستان های جنگلی داخل محدوده، رفیوژها، میدان ها، لچکی ها، حواشی بزرگراه ها و درختان معابر و همچنین بیش از 38هزار هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر است.

مختاری با بیان اینکه فضای سبز با جذب عناصر مضر مانند سرب و همچنین جذب مقادیر قابل توجهی از ذرات معلق موجود در هوا و رسوب دهی آن ها در تعدیل آلودگی های هوا بسيار موثر است، تاکید کرد: اما نباید فراموش کرد که نسبت تاثیرگذاری گیاهان بر کاهش آلودگی ها بستگی به شرایط محیطی، مقادیر تولید آلاینده و منابع آن و شرایط اقلیمی دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در شرایط وارونگی هوا در فصل زمستان با حجم زیاد آلاینده های تولیدی از منابع گرماساز و اتومبیل ها، طبعاً این اثرگذاری کمتر است، بنابراین نباید انتظار داشت که فضای سبز بتواند در هر شرایطی وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را به تنهایی بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار