متعاقب تصميم دادگاه عالی ورزشی (CAS) مبنی بر رد اعتراض كميته ملی پارالمپيك روسيه به حكم IPC با مضمون تعليق اين عضويت كميته، حال 14 سهميه در تورنمنت پارالمپيك خالی شده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛متعاقب تصميم دادگاه عالی ورزشی (CAS) مبنی بر رد اعتراض كميته ملی پارالمپيك روسيه به حكم IPC با مضمون تعليق اين عضويت كميته، حال 14 سهميه در تورنمنت پارالمپيك خالی شده است. تصميم گيری برای تكميل اين سهميه ها در اختيار IPC قرار دارد و ديگر هيچ اعتراضی در اين رابطه مورد قبول نيست. اين موضوع خارج از اختيار IFCPF است. 

IPC به ما اعلام داشته اين 14 سهميه باقی مانده با توجه به دلايل زير به كميته ملي پارالمپيك ايران تعلق مي گيرد:
- تيم ملی ايران همواره دارای عملكرد بسيار خوبی بوده است و توانسته در بازيهای پارالمپيك 2008 پكن و 2012 لندن مدال برنز را از آن خود نمايد. 

- ايران بدلايلی كه خارج از كنترل آنها بود نتوانست سهميه لازم برای بازيهاي ريو را كسب نمايد. (در بازيهای آسيايی 2014 عليرغم برد ايران بازيها كسب سهميه محسوب نشدند و برای شركت در مسابقات قهرمانی جهانی 2015 ويزا برای آنها صادر نشد.) 

- در مسابقات جهانی اخير در دانمارك، ايران پس از 5 برد پياپی توانست جايگاه نخست مسابقات را كسب نمايد. 

- جايگزين نمودن يك تيم مدافع قهرمانی (روسيه) با يك تيم قدرتمند (ايران) سطح كيفيت بازيهای ريو را همچنان حفظ خواهد نمود و حتی مهمتر از آن تعادل بين گروهها را حفظ مي نمايد. نيازی به قرعه كشی مجدد نيست. شركت تيم ايران در اين بازيها حضور تيم ها از دو قاره را به سه قاره افزايش می دهد.

شايان ذكر است طبق تصميم IPC ديگر قرعه كشی مجددی برای اين مسابقات انجام نخواهد شد. 


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار