جعفری: شورای امنیت برای جلوگیری از رسیدن گاز سارین به دست تروریست‌ها، اقدامی نکرده است

نماینده سوریه در سازمان ملل از بی‌تفاوتی شورای امنیت در قبال تلاش برخی کشورها برای رساندن سلاح‌های شیمیایی بدست تروریست‌ها، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در  نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 1540 مربوط به ممانعت از رسیدن سلاح کشتار جمعی به تروریست‌ها گفت: هنوز برخی روزنه‌ها وجود دارد که به رسیدن سلاح برای تروریست‌ها کمک می‌کند. برخی کشورهای عضو شورای امنیت در تجهیز گروه‌های تروریستی به سلاح شیمیایی دست دارند.

وی افزود: تروریست‌ها بارها از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان و نظامیان در سوریه استفاده کرده‌اند و این با حمایت برخی کشورهای عربی و منطقه‌ای و همسویی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای صاحب نفوذ در این منطقه که برخی از آن‌ها عضو شورای امنیت هستند، است.

جعفری به استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در حوش الفاره در مورخه 13/6/2016 و نیز در دوم اوت در منطقه عوامید در حلب اشاره کرد.

وی افزود: شورای امنیت با وجود انتقال گاز سارین از سوی تروریست‌ها از ترکیه سوریه حرکتی انجام نداده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه افزود: تروریست‌های وابسته به داعش 450 گلوله توپ را به گاز خردل و گاز سمی کلر در شهر موصل و رقه با نظارت مسئول مواد سمی داعش به نام عبدالرحمن نوی تجهیز کرده کرده است و برخی از این گلوله‌ها به استان دیرالزور منتقل شده است.

جعفری بیان کرد: سوریه به قطعنامه‌های بین المللی و تبادل اطلاعات پایبند است و از شورای امنیت می‌خواهد که به وظایف محول شده به آن برای ممانعت از دست یابی تروریست‌ها به سلاح کشتار جمعی عمل کند.

وی به ارسال ده‌ها نامه از سوی دولت سویه به دبیرکل سازمان ملل و روسای دوره‌ای شورای امنیت درباره حمایت برخی کشورها، به ویژه ترکیه و عربستان از تروریست‌ها ارسال کرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار