ظریف پس از دیدار با همتای نیکاراگوئه‌ای خود:

اطمینان دارم سفر به ماناگوآ به گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور می انجامد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اطمینان دارم نتیجه سفر به نیکاراگوئه علاوه بر تقویت مناسبات سیاسی به گسترش همکاری‌های اقتصادی خواهد انجامید.

 به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای نیکاراگوئه ای خود در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم در دومین توقفم در سفر به آمریکای لاتین در شهر زیبا و مقاوم ماناگوآ در بین مردم نیکاراگوئه هستیم. 

وی با بیان اینکه ما برای روابط با آمریکا و نیکاراگوئه اهمیت بسیار زیادی قائلیم، اظهار داشت: امروز با یک هیات اقتصادی امکان برقراری و گسترش روابط را در حوزه های گسترده اقتصادی بررسی کردیم. 

ظریف ادامه داد: توجه شخص اورتگا به این موضوع (اقتصادی) و حضور مسئولان این کشور نشانگر اهمیتی است که نیکاراگوئه برای این مسئله قائل است. 

وزیر خارجه عنوان کرد: اطمینان دارم نتیجه سفر امروز علاوه بر تقویت مناسبات سیاسی به ایجاد و گسترش همکاری های اقتصادی خواهد انجامید. 

وی خاطرنشان کرد: همکاری دو کشور می تواند از مشارکت ایران در ساخت کانال بین اقیانوسی همکاری در بخش کشاورزی و تولید انرژی ، پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی و زمینه های علمی و فناوری صورت گیرد و ما برای همه این حوزه ها از بخش خصوصی و دولتی نمایندگانی را در هیات داریم از بخش بانکی و اعتباری و حمل و نقل مسئولانی در هیات ما هستند. 

ظریف افزود: زمینه برای همکاری در این سفر بسیار فراهم است امیدوارم در گفتگوهای بخش خصوصی و دولتی به پروژه های قطعی برسیم. 

وی گفت: همیشه خوشحال می شویم دوستان قدیمی را باز دیدار می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار