پرداخت نقدی بهای سوخت هواپیما متوقف شد/ادامه پروازها با سوخت نسیه

‌بنابر اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی قرار بود از روز گذشته ایرلاین ها بهای سوخت را به صورت نقدی پرداخت کنند اما با بروز مشکلاتی در پروازها، این امر فعلا متوقف شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران طی چند ماه گذشته از روند پرداخت بدهی برخی ایرلاین ها ناراضی بوده و همواره تاکید بر اقدام به موقع شرکت های هواپیمایی نسبت به پرداخت بهای سوخت و خدمات داشته است اما با این وجود هنوز ایرلاین ها همکاری لازم در این خصوص نداشته اند.

بر این اساس دو روز پیش مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی از  فروش و تحویل سوخت به ناوگان هوایی داخلی کشور  به صورت نقدی از طریق کارتهای بانکی خبر داد که این موضوع واکنش های ایرلاین ها را به دنبال داشت.

در این ارتباط جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: اگرچه سازمان هواپیمایی كشوری چشم انداز تصمیمات اتخاذ شده را تایید می كند اما تعیین ضرب الاجل برای پرداخت نقدی بهای سوخت ، چالش هایی در تعهدات ایرلاین ها برای انجام پروازهایشان ایجاد می کند .

وی افزود: انتظار می رود شركت پخش و پالایش ، اجرای تصمیم مذكور را به زمان مناسب تری موكول کند تا زمینه انجام اهداف پیش روی فراهم شود و به روند خدمات رسانی به مسافران پروازها لطمه ای وارد نشود.

بر اساس این گزارش مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز از توقف این طرح خبر داد و  اظهار داشت: پس از بروز مشکلاتی در نقدی کردن ارائه سوخت به هواپیماها و دریافت پول سوخت پای پرواز که از روز گذشته اجرایی شده بود، از امروز فعلاً این پروژه با همکاری شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی‌ متوقف شد.‌

بر پایه این گزارش از ابتدای سال مقرر شده بود که ایرلاین‌ها بابت پرداخت پول سوخت به شرکت پالایش و پخش ضمانت‌نامه بدهند و یک ماه بعد از وصول صورتحساب، نسبت به پرداخت پول سوخت اقدام کنند که این روش همچنان ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار