معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مهار تورم یکی از فعالیت های مهم دولت یازدهم است.

مهار تورم یکی از فعالیت های مهم دولت یازدهم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید کامل تقوی نژاد در سفر به استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در برنامه های هفته دولت، مهار تورم را از فعالیت های مهم دولت یازدهم بیان کرد و گفت: افزایش 4 برابری ارز 40 درصد باعث فقر خانوارهای ایرانی شده بود که با مهار تورم بخش عمده آن رفع شد.

وی افزود: امسال تا کنون از مجموع درآمدهای بخش مالیات بر ارزش افزوده و عوارض، یک هزار و 400 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت گردیده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: سال گذشته نیز 35 هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شد.

تقوی نژاد ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد از هزینه های جاری دولت و 39 درصد از بودجه عمومی کشور از طریق مالیات تأمین می شود.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه ششم توسعه و همچنین منویات مقام معظم رهبری برای دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصادی گفت: این میزان رشد نیازمند 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور است که در وضعیت کنونی، باید از طریق سرمایه گذاری خارجی انجام شود.

تقوی نژاد یادآور شد: امروز در شاخص های مختلف دنیا و گزارش های مختلف، نظام جمهوری اسلامی نقطه امنی برای حضور سرمایه گذار در جهان تعریف شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.