کرمان؛

رتبه نخست اداره کل دامپزشکی کرمان در سامانه GIS

اداره کل دامپزشکی استان کرمان توانست رتبه ممتاز کشوری را در سامانه پایش و مراقبت از بیماریها (GIS) در حوزه دام ،طیور ، آبزیان و زنبور عسل را کسب کند .

رتبه نخست  اداره کل دامپزشکی کرمان در سامانه GISبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان،  مهدی یزدانپناه رئیس اداره بهداشت ومبارزه بابیماریهای طیورگفت : اداره کل دامپزشکی استان کرمان با تمهیدات وایجاد بستر مناسب وبا بهره مندی واستفاده از ابزارهای نوین مانند سامانه (GIS)طیور با اقدام سریع و به موقع نسبت به شناسایی وکنترل بیماری ها در واحدهای پرورشی اقدامات موثری را بعمل آورده است.

وی با اعلام اینکه در سامانه (GIS) اطلاعات تمامی واحد های اپیدمیولوژیک دام ، طیور و آبزیان موجود می باشداظهار داشت : واحد های دامی می تواند روستا ، مرتع، گاوداری ، گوسفند داری ، مرغداری و غیره باشد که اطلاعات صاحبان واحد های دامی هم در این سامانه موجود می باشد.

یزدانپناه گفت : اطلاعات عملکرد واکسیناسیون ، پایش و مراقبت بیماری ، جوجه ریزی واحد ها و ... در این سامانه ثبت می شود.

رئیس اداره بهداشت ومبارزه بابیماریهای طیورگفت : بکارگیری سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS باعث شده تا علاوه بر سرعت تبادل اطاعات و بروز شدن گزارشات، حجم عظیمی از مکاتبات اداری نیز از چرخه اداری حذف شود که این مهم نقشی تاثیرگذار در اصلاح الگوی مصرف نیز دارد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.