در اولین روز از هفته دولت، 12 طرح تولیدی، عمرانی و کشاورزی در شهرستان کیار افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با نخستین روز از هفته دولت، در آیینی با حضور مسعود کرباسیان معاون وزیر و امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرگ کشور و جمعی از مسئولان، 12 طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در شهرستان کیار به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان کیار گفت: برای احداث و تکمیل مجموع این طرح ها 60 میلیارد و 188 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

قدمعلی مردانی، شاخص طرح قابل بهره برداری شهرستان را مرغداری 25 هزار قطعه ای تمام اتوماتیک با سرمایه گذاری 12 میلیارد ریالی بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا، سالانه 260 تن گوشت مرغ به ظرفیت مواد پروتئینی کشور افزوده شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح آبیاری نوین در بیش از 164 هکتار از زمین های کشاورزی مناطق روستایی سلم و سرتیشنیز از دیگر پروژه های افتتاح شده شهرستان کیار با صرف 30 میلیارد ریال اعتبار دولتی است.

به گفته مردانی؛ اجرای عملیات بهسازی راه روستایی در بخش ناغان و احداث و تکمیل چندین واحد فرهنگی، آموزشی هم از جمله این پروژه ها می باشد.

کیار با 56 هزار نفر جمعیت از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.