نگاهی اجمالی داریم به عملکرد رکابزنان کشورمان که از المپیک لندن تا ریو هیچ ارتقایی نداشتند تا جایگاه مناسبی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون دوچرخه سواری کشور در المپیک تابستانه  2012 لندن با  سه سهمیه و با حضور امیر زرگری، علیرضا حقی و مهدی سهرابی در ماده استقامت جاده شرکت کرد که در نهایت مهدی سهرابی با زمانی نامناسب به کار خود پایان داد و امیر زرگری و علیرضا حقی هم به خط پایان رقابت ها نرسیدند.
 
همچنین  علیرضا حقی در مسابقات تایم تریل انفرادی شد که با زمان 57 دقیقه و 41 ثانیه و 44 صدم ثانیه نفر سی و ششم رقابت ها شد.
 
در مقایسه این نتایج با المپیک 2016 ریو می بینیم که امسال هم هیچ یک از رکابزنان ایرانی از جمله آروین معظمی گودرزی، قادر میزبانی و صمد پورسیدی در بخش استقامت جاده به خط پایان نرسیده و حذف شدند.
 
در بخش تایم تریل انفرادی قادر میزبانی شرکت کرد که با زمان 1 ساعت و 21 دقیقه و 39 صدم ثانیه رتبه 31 را به دست آورد.
 
این نتایج نشان می دهد که رکابزنان ایرانی در ریو نسبت به دوره قبل پیشرفت نا محسوسی داشته اند اما باز هم به خط پایان نرسیدند تا طلسم رکابزنان ایرای در ندیدن خط پایان نشکند.
 
دراین خصوص با اصغر خالقی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای در خصوص بررسی حضوررکابزنان در این دو المپیک انجام دادیم، وی اظهار کرد: اگر مسیر رقابت در استقامت جاده را با المپیک لندن مقایسه کنیم متوجه می شویم که قادر میزبانی در دسته ای رکاب می زد که پیشتازان بودند و اگر به زمین نمی افتاد حداقل جزو 28 نفر اول بود اگرچه باز هم میزبانی پس از زمین خوردن از جا بلند شد و 70 کیلومتر رکاب زد اما در نهایت مسئول مسابقات به دلیل ازدحام پیش آمده پیش از رسیدن به خط پایان او را از چرخ پیاده کردند.
 
وی افزود: در صورتیکه قادر میزبانی در گروه پیشتاز بدون مکل به رقابت ادامه می داد حالا بهترین نتیجه تاریخ را کسب کرده بود و اگر این رقابت را با حضور علیرضا حقی در لندن مقایسه کنیم او در رقابت های لندن 2012 یکی به آخر شد.
 
خالقی در خصوص رقابت های تایم تریل تاکید کرد: در بخش تایم تریل انفرادی المپیک 2016 ریو، قادر میزبانی از بین 38 رکابزن 37 شد و علیرضا حقی در المپیک2012 لندن با ثبت زمان 57 دقیقه و 41 ثانیه و 44 صدم ثانیه در میان 38 رکابزن به مقام سی و ششمی تایم تریل انفرادی رسید.
 
دبیر فدراسیون دوچرخه سواری درادامه توضیح داد: با وجود مصدومیت قادر میزبانی در رقابت های تایم تریل انفرادی هم شرکت کرد اما در بحث مقایسه ای معتقدم  رکابزنان در المپیک ریو  نسبت به المپیک لندن عملکرد بهتری داشتند.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.