رئیس شورای سیاست گذاری همایش بزرگ حضور پایدار در بازار روسیه، گفت: به دلیل سفارش های بزرگ طرف روسی و به منظور حضور مداوم در بازار این کشور باید بخش خصوصی با هم متحد شود.

اتحاد بخش خصوصی راهکار تداوم حضور در بازار روسیهبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، نگار کبیری رئیس شورای سیاست گذاری همایش بزرگ حضور پایدار در بازار روسیه در نشست خبری که امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: کشور روسیه به کالای مصرفی زیادی نیاز دارد و الگوی وارداتی این کشور همانند الگو صادراتی ایران است بنابراین باید سهم بازار خوبی در کشور روسیه داشته باشیم که این چنین نیست. 
 
وی با اشاره به اینکه تحقیق و بررسی جهت حضور در بازارهای روسیه را از دو سال پیش آغاز کردیم، گفت: برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی ایران و روسیه و بر طرف شدن موانع بررسی های صورت گرفته و به منظور حضور پایدار در این کشور برنامه ای را طراحی کردیم. 
 
کبیری با اشاره به اینکه اتفاقات منطقه، تحریم ترکیه و برداشته شدن تحریم های کشور باعث ورود تجار مختلف روسی به ایران جهت توسعه روابط تجاری میان دو کشور شد، افزود: با این وجود اتفاقی در توسعه صادرات به سوریه نیفتاد، اما طی مذاکرات صورت گرفته بخش خصوصی به این نتیجه رسید که روسیه بازار خوبی در کنار ایران است. 
 
رئیس شورای سیاست گذاری همایش بزرگ حضور پایدار در بازار روسیه، عنوان کرد: تداوم روابط سیاسی مستحکم مستلزم تجارت قوی بین دو کشور است و ترکیه به همین دلیل در مسائل سیاسی کوتاه آمد. 
 
وی با اشاره به اینکه با خاطر مشکلات فرهنگی و نبود زبان مشترک نتوانستیم با روس ها تجارت مستقیم داشته باشیم و دیگران از تولید ما و نیاز روسیه استفاده کردند، تصریح کرد:  با رفع موانع داخلی هم اکنون فرصتی برای  ارتباط مستقیم بین دو کشور ایجاد شده است. 
 
کبیری با بیان اینکه تولیدکننده ها دید صادراتی ندارند و هدفشان خالی کردن انبارهاست، عنوان کرد: صادرات برخی از تولید کننده ها کالاهایی است که  نتوانستند به فروش برسانند، این در حالی است که بازار روسیه  همانند بازار عراق و افغانستان نیست که کالاهای مازاد تولید شده را هر وقت که بخواهیم صادر کنیم. 
 
رئیس شورای سیاست گذاری همایش بزرگ حضور پایدار در بازار روسیه با بیان اینکه شرکت‌های کوچک نمی توانند حضور فعالی در بازار روسیه داشته باشند، افزود: بازار روسیه خواهان سفارش های شرکت های بزرگی مثل ترکیه است که از توان یک شرکت بر نمی آید بنابراین باید با اتحاد و یک پارچه شدن شرکت های ایرانی برند کشور را ترویج کنیم تا روسی ها با دید مناسبی که از برندهای  ایرانی خواهند داشت در مواردی دیگر نظیر پوشاک و توریسم هم به سمت ایران سوق یابند. 
 
کبیری گفت: سعی کردیم از تجربیات کشورهای موفق در بازار روسیه نظیر ترکیه، چین و هند استفاده کنیم تا سهم خوبی از بازار این کشور داشته باشیم به عنوان مثال چینی ها کالاهای خود را به صورت مستقیم در روسیه می فروشند و تجار ترک نیز کالاهای خود را تحت یک برند در این کشور عرضه می کنند. 
 
وی با بیان اینکه جهت تجمیع بخشی خصوصی از توان دولتی مثل سازمان توسعه تجارت و شهرک های صنعتی استفاده می کنیم و کالاهای ایرانی را با ایجاد برندهای مناسب و آنالیز تعریف شده صادر خواهیم کرد. 
 
رئیس شورای سیاست گذاری همایش بزرگ حضور پایدار در بازار روسیه، گفت: در این همایش که از 8 شهریور به مدت سه روز در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد هیئت روسی برای تبادل اطلاعات در زمینه بانکی حمل و نقل و گمرک این کشور حضور دارند، تصریح کرد: با حضور این هیئت می توانیم از تجربیات ارزنده آنها استفاده کنیم. 
 
وی خاطر نشان کرد: بازار روسیه نیازمند واردات اغلب کالاهای مصرفی نظیر لوازم منزل، پوشاک، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، گل و دارو است و ایران نیز قدرت برتر تولیدات این محصولات است. 


 
انتهای پیام/
برچسب ها: اتحاد ، صادرات ، روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار