ازدیاد خشم و عدم کنترل آن از مشکلات موجود در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: متأسفانه ازدیاد خشم و عدم کنترل آن یکی از مشکلات موجود در استان است.

عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات استاندار برگزار شد اظهار کرد: تعداد فرآینده پرونده های قضایی یکی از مشکلات موجود در استان خوزستان است. در سال گذشته ۸۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شدند که اگر طرف هر پرونده را حتی یک نفر در نظر بگیریم (با اینکه برخی پرونده ها چندین طرف دارند)، یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در راهروهای دادگستری خوزستان برای پرونده های خود تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان باید از کلی گویی پرهیز شود، افزود: نرخ رشد کتاب یکی از شاخص های جهانی است که سازمان های فرهنگی جهانی بر اساس این نرخ به کشورها توجه دارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ادامه داد: قاعدتا هر چه نرخ رشد کتاب در کشورها بیشتر باشد، میزان توجه سازمان های فرهنگی جهانی نیز بالاتر خواهد بود.

امانت بهبهانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعلی خوزستان طلاق است، بیان کرد: باید شاخص های تعیین شده برای فعالیت این شورا را در استان خوزستان بومی کرد. همچنین باید قبل از شروع هر کاری مشکلات استان را شناسایی، اولویت بندی و بعد اجرای امور در راستای رفع آن را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: متأسفانه ازدیاد خشم و عدم کنترل آن یکی از مشکلات موجود در استان است. همچنین تیراندازی در مراسم های عزاداری هم از دیگر مشکلات مطرح در خوزستان است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه در برخی از مناطق اهواز رفتارهایی مشاهده می شود که مغایر با کلانشهر بودن اهواز است، گفت: سیاست های فرهنگی استان در یک سال باید تعیین شود تا همه دستگاه های فرهنگی برای این اولویت های تعیین شده یک سال برنامه ریزی و فعالیت کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.