نشریه هیل: فشار جمهوری‌خواهان بر جان کری برای انتشار جزئیاتی بیشتر از پول پرداختی به ایران

سناتور جمهوری‌خواه ایالت میزوری از وزیر امور خارجه آمریکا خواست جزئیات بیشتری از 400 میلیون دلار پرداخت شده به ایران منتشر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نشریه هیل در گزارشی به قلم "جوردن کارنی" نوشت: جمهوری‌خواهان سنا حاضر به فراموش کردن ماجرای 400 میلیون دلار پول پرداختی آمریکا به ایران نیستند و آن را "باج" دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، برای آزادی زندانیان می‌دانند.

"روی بلانت،" سناتور جمهوری‌خواه از ایالت میزور، نامه‌ای به "جان کری،" وزیر امور خارجه امریکا، نوشت و از او خواست درباره "باج" پرداخت شده به ایران جزئیات بیشتری اعلام کند. او از کری خواست سوابق مالی سه دهه گذشته در ارتباط با قرارداد تسلیحاتی ایران را منتشر کند.

روی بلانت نوشت: هنگامیکه شما باج بودن پول پرداختی به ایران را انکار می‌کنید، حقایق خود به روشنی می‌توانند آن را اثبات کنند. فقدان صداقت از جانب شما به مبهم بودن ماجرا دامن می‌زند و شبهات زیادی درباره اینکه این 400 میلیون دلار از چه منبعی تامین شده تا به دولت ایران پرداخت شود، بوجود می‌آورد.

بلانت در ادامه مدعی شد: پول کسب شده از ایران به دلیل امضای قرارداد تسلیحاتی باید صرف قربانیان حمایت این کشور از تروریسم می‌شد. وی در سخنانی ادعایی افزود: با توجه به اظهارات گمراه‌کننده شما، نگران هستم این 400 میلیون دلار مستقیما از جیب مالیات‌‌دهندگان آمریکایی برداشته شده باشد. این موضوع جای بسی نگرانی دارد که علاوه بر 400 میلیون دلار پرداخت شده، مجبور شویم سود 1.3 میلیارد دلاری آن را نیز به ایران بپردازیم.

جمهوری‌خواهان معتقدند 400 میلیون دلار ارسال شده به ایران، باج دولت آمریکا به این کشور بوده است تا زندانیان آمریکایی آزاد شوند؛ اما وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد از این پول برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کرده است و تا زمانیکه 4 زندانی آمریکایی آزاد نشدند، پول را به مقامات ایرانی تحویل ندادند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار