دوره آموزشی با هدف بررسی عضویت افغانستان در کنوانسیون رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیراجرایی مرکز منطقه ای غرب و مرکز آسیا در آغاز این دوره آموزشی با بیان اینکه کنوانسیون رامسر به عنوان تنها معاهده بین المللی با موضوع حفاظت از طبیعت در جهان سال 1971 امضا شد ، گفت : این کنوانسیون برای اجرای فعالیت های ملی و بین المللی در راستای بهره برداری مناسب از تالاب ها و منابع آبی ایجاد شده است .

صادق صادقی زادگان با بیان اینکه اکنون 18 کشور عضو مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا هستند ، عضویت 169 کشور ، ثبت 2 هزار و 249 تالاب در کنوانسیون رامسر با 240 میلیون هکتار را از موقعیت راهبردی کنوانسیون رامسر توصیف کرد و افزود : از آن جا که کشورهای افغانستان ،عربستان ، قطر و کره شمالی در قاره آسیا عضو کنوانسیون رامسر نیستند این دوره آموزشی برای ترغیب کشور افغانستان برای عضویت در این کنوانسیون برپا شده است .

لی یونگ ، مدیر آسیا و اقیانوسیه کنوانسیون رامسر نیز با اشاره به اهمیت منطقه مرکز و غرب آسیا به عنوان پل ارتباطی اروپا و آسیا افزود : تالابها نیز به لحاظ تاریخی ، فرهنگی و معنوی با مناظر زیبا در جذب گردشگر و پویایی اقتصاد مناطق موثرند.

نحیب آقافهیم ، نماینده هیئت افغانستان نیز ابراز امیدواری کرد ؛ باتصمیم مسئولان عالی افغانستان ، این کشور عضو کنوانسیون رامسر شود .

بازدید از تالاب انزلی از برنامه های دوره آموزشی کنوانسیون رامسر است، که تا چهارشنبه ادامه دارد .

24 تالاب کشور ثبت کنوانسیون رامسر است که تالابهای میانکاله و فریدونکنار مازندران از این شمارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.