سیاست محتوایی حوزه‌های علمیه تقویت رشته‌های تخصصی پرکاربرد برای حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل بابیان اینکه منابر حسینی در تبلیغ و ترویج پیام‌های ارزشمند نقش داشتند، گفت: طراحی ساز و کار اجتهاد و تولید دانش دینی در باروری انقلاب امام صادق (ع) در حوزه‌ها بوده و علمای شیعه در عصر غیبت سه کار بزرگ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی افزود: حوزه توانست حدیث را حفظ کند، اجتهاد را سامان دهد و در دوره ولایت به مقام زعامت بپردازد.

وی از جمله کارهای حوزه های علمیه را تبلیغ و انتقال پیام های دینی و طراحی سازوکار اجتماعی در تولید دانش اعلام کرد.

وی افزود: تقوا، توکل، تمسک به کتاب و سنت از سرمایه های حوزه های علمیه است.

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت : رویش علم، اخلاق و دانش در فضایی است که انسان را در مسیر اخلاقی خود رشد دهد و تواضع عالمان در خدمت رسانی علم و فرهنگ است.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: فضای علمی جامعه جهانی و کشور مطلوب نیست که دین در معرض آسیب قرار گرفته و با پرچم اسلام و دیانت دارد جنایت ها و فجایع بسیاری انجام می شود.

وی گفت : حوزه ها باید برای حل مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به میدان آمده و تلاش های لازم را برای رفع مشکلات کشور صورت دهند.

وی با بیان اینکه جامعه به شدت از بی اخلاقی و بد اخلاقی رنج می برد، افزود: بسیاری از مسائل اجتماعی و خانوادگی آسیب دیده است و حوزه های علمیه می توانند در حل آن راهگشا بوده و کمک های لازم را صورت دهند.

در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل سال گذشته 158 طلبه داشتیم که مشغول تحصیل علوم دینی بودند و امسال به 217 طلبه رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.