هنرمندانی در گوشه و کنار این کشور با آثارشان ثابت کرده‌اند که هنر همیشه آموختنی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هنر همیشه آموختنی نیست و  گاهی استعداد ذاتی هر فردی است که می تواند موجب خلق آثاری بی‌نظیر شود. این موضوع را کسانی ثابت کرده‌اند که با ذوق و قریحه شان دست به خلق  کارهای شاخص و ارزشمندی زده‌اند که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

این هنرمندان در جای جای کشورمان حضور دارند و در همین راستا انجمنی به نام انجمن هنرمندان خودآموخته را به خود اختصاص داده اند.

علی عزتی مدیر این انجمن در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص شکل گیری این مجموعه گفت: بیش از یک دهه از فعالیت خستگی ناپذیر انجمن هنرمندان خودآموخته می‌گذرد و در این سال‌ها ما با برپایی نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی سعی در حمایت و معرفی هر چه بیشتر هنر مندان این مجموعه داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اهداف ما ایجاد بستری مناسب برای پیشبرد این هنرمندان در راستای کمک به اعتلای فرهنگ و هنر ملی است که همواره در برنامه‌های گوناگونی آن را مد نظر قرار داده‌ایم.

عزتی با اشاره به بهره گیری از هنر این هنرمندان برای معرفی ایران به کشورهای دیگر عنوان کرد: انجمن در بخش دیگری از فعالیت هایش با برپایی نمایشگاه‌هایی در خارج از ایران، موجب برقراری روابط دیپلماسی و جلب توجهاتی از این دست شده و در نظر داریم تا روز به  روز این فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

وی راجع به چگونگی شناسایی این هنرمندان اظهار کرد: کمیته فنی متشکل از کارشناسان هنری مفتخر شده است تا با تحقیقات میدانی این دست هنرمندان را از دل شهرها و مناطق مختلف کشور کشف کنند. به این طریق ما حتی آثار و هنرمندانی را از دل عشایر و ایل‌های گوناگون پیدا کرده‌ایم که مایه شگفتی است.

عزتی در پایان با اشاره به برنامه‌های آتی این انجمن، خاطرنشان کرد: هنرمندان آیینه مدنیت ما هستند و باید به آنها توجه بیشتری شود، ما هم در این راستا در نظر داریم تا با برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های بیشتر فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم، در همین راستا در تدارک دو نمایشگاه در خانه هنرمندان و فرهنگسراهایی چون نیاوران و گلستان هستیم، مجموعه‌هایی که در هر کدام از آنها آثار گوناگونی به نمایش در می‌آید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار