در حال حاضریک میلیون و 200 هزار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت:در حال حاضریک میلیون و 200 هزار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این میزان 62 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

کیومرث مظفری گفت:از مجموع تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان 600 هزار نفر روستایی هستند و برای خدمات رسانی به این افراد با 97 مرکز بهداشتی درمانی روستایی قرارداد بسته‌ایم.

مظفری یکی از وظایف اصلی بیمه سلامت را در راستای اجرای طرح تحول سلامت، تحت پوشش قراردادن تمامی افراد فاقد بیمه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه به این هدف رسیده‌ایم و در حال حاضر تقریبا 100 درصد جامعه هدف فاقد بیمه استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا از اردیبهشت ماه سال 1393 تاکنون 360 هزار نفر در استان که فاقد بیمه بودند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مظفری به کاهش پرداختی هزینه‌های درمانی از جیب مردم در طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: در این طرح میزان پرداختی مردم در بیمارستانهای دولتی برای شهرنشینان به شش درصد و برای روستاییان به سه درصد کاهش یافته که خدمت بزرگی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول افزود:در راستای کاهش پرداختی، سال گذشته 360 میلیارد تومان بابت درمان بیمه شدگان در استان هزینه کردیم.

مظفری اظهار کرد: در حال حاضر بیمه سلامت استان با 98 درصد پزشکان و موسسات درمانی استان جهت ارائه خدمت قرارداد دارد.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شناسایی 1559 بیمار خاص در استان، گفت: این بیماران شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس و بیماران دیالیزی هستند که همگی تحت پوشش بیمه سلامت بوده وبسیاری هزینه‌های درمانی آنها رایگان است.

مظفری با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های بیمه سلامت، گفت: علی رغم حجم بالای کار از کیفیت خدمات رسانی به مردم کم نکرده‌ایم و این امر موجب شد تا سال گذشته به عنوان یکی از دستگاه‌های خوب استان در تکریم ارباب رجوع معرفی شویم.

این مقام مسئول در خصوص حجم کاری بیمه سلامت استان، گفت:ماهیانه 480 هزار سند سرپایی(نسخه) را رسیدگی کرده و حدود 15 هزار پرونده بستری بیمه شدگان را بررسی می‌کنیم.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، پوشش ، بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.